در حال حاضر اطلاعات ۳۸۲ شرکت دولتی به تفکیک سوده، سربه سر و زیانده بودن تنظیم شده و برآورد میزان مالیات و سود سهام توسط شرکت های دولتی در سال آینده معادل ۲۵ درصد افزایش داشته . نکته مهم این که درآمدهای سال آینده بعضی از شرکتهای زیر مجموعه وزارت نفت کاهش پیداکرده  و علت آن حذف ارقام حسابداری غیر واقعی از صورت مالی این شرکت ها و لحاظ کردن ارقام واقعی عنوان شده است.

 

بودجه شرکتهای دولتی در سال ۱۴۰۰:

بودجه شرکتهای دولتی، موسسات و بانکها برای سال آینده ۱۵۴۰ هزار میلیارد تومان تعیین شد. در حال حاضر اطلاعات ۳۸۲ شرکت دولتی به تفکیک سوده، سربه سر و زیانده بودن تنظیم شده و برآورد میزان مالیات و سود سهام توسط شرکت های دولتی در سال آینده معادل ۲۵ درصد افزایش داشته . نکته مهم اینه که درآمدهای سال آینده بعضی از شرکتهای زیر مجموعه وزارت نفت کاهش پیداکرده  و علت آن حذف ارقام حسابداری غیر واقعی از صورت مالی این شرکت ها و لحاظ کردن ارقام واقعی گفته شده.

 

حاشیه بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی:

 ۶ ام آذر ماه بود که رئیس جمهور برای هفته آینده ینی دقیقا همین هفته جاری به وزرا دستور داد که از یک سوم کارمندان در مناطق قرمز، هرتعداد که ضروری است به تشخیص مدیران سرکار بیایند و این اقدام برای خلوت شدن حمل و نقل عمومی عنوان شد. اما واگذار کردن  کار تشخیص به مدیران مشکلاتی را ایجاد کرده. برخی کارمندان این گلایه را دارند که حضورشان ضروری نیست اما به دستور مدیران سرکار حاضر شدند و از طرف دیگه برخی مدیران هم از این مشکل شکایت داشتند که دستشان برای دورکار کردن پرسنل باز نیست و درحال حاضر کارکنان انتظار دارند بر اساس صحبت های رئیس سازمان اداری و استخدامی ، ادارات به جز تعداد محدودی تعطیل باشند.

 

ترخیص ۴ میلیون تن کالا از زمان ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی:

علیرضا رزم حسینی وزیر صمت از ترخیص ۴ میلیون تن کالا از گمرکات خبر داد و گفت صادرکنندگانی که تعهد ارزی خودشون را از طریق واردات ایفا نکنند ۴ ماه فرصت دارند با عرضه در سامانه نیما این کارا انجام بدهند و پیگیری این اقدامات و برخوردهای قانونی  هم بر عهده کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزیست.

 

نرخ سود بین بانکی کاهشی شد:

براساس گزارش روابط عمومی بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی که در ابتدای آبان ماه ۲۳.۲ درصد بود در یک مسیر نزولی قرارگرفته و به ۲۰.۷ درصد رسیده. این نرخ در آبان ماه حتی از نرخ سیاستی تعیین شده هم فراتر رفته بود که این افزایش نشان دهنده کسری در این بازار بود. بانک مرکزی هم به همین منظور در ۴ نوبت عملیات بازار باز را به صورت هفتگی اجرا کرد تا با تزریق نقدینگی به بازار بین بانکی این نرخ سود را هدایت کند. ذکر این نکته هم ضرورییست که عملیات بازار باز در هفته های آتی به گونه ای تدوام دارد که نرخ سود بازار به نرخ سود سیاستی نزدیک تر  و نوسانات نرخ بازار محدودتر بشود.