یکی از این موارد آمار جدید وزیر صمت از واردات خودرو بود که با آمارهای گمرک و سازمان توسعه تجارت فرق داشت. مورد دیگر خبر رییس کل بانک مرکزی مبنی بر تخصیص ارز ۵ میلیارد دلاری برای واردات خودرو و قطعات در سال جاری است. این تخصیص در حالی اتفاق افتاده که پیش از این رئیس سازمان برنامه و بودجه از ملاحظه ارزی درباره واردات خودرو خبر داده بود. در ادامه موضع وزیر اقتصاد درباره قیمت‌گذاری دستوری خودروها بود. در حالی که پیش از این معاون وزیر صمت از خداحافظی شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودروها تا پایان سال گفته بود، امروز احسان خاندوزی اعلام کرد نظر دولت، نظر قانون است و تا زمانی که خودرو از انحصار خارج نشود، مصوبات شورای رقابت حرف آخر را خواهد زد.

تنش‌های دریای سرخ قیمت نفت را افزایش داد. بلومبرگ گزارش داده نفت خام برنت حالا به بیش از ۷۸ دلار در هر بشکه رسیده و نفت وست تگزاس اینترمدیت هم بشکه‌ای ۷۸ دلار قیمت خورده.

محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت گفته دستگاه‌های نظارتی پرونده‌هایی را به صورت شفاف در خصوص مافیای دارو ارائه کردند و برای برخی از آنها پرونده‌هایی در قوه قضائیه تشکیل شده.

کانال ۱۴ اسرائیل از حمله پهپادی به منطقه‌ای در جنوب بیروت خبر داد و چند دقیقه بعد از انتشار این خبر، گفته شد که یک مقام ارشد حماس در بیروت ترور شده. در اثر این حمله صالح العَروری، از مقام‌های ارشد حماس در لبنان کشته شده.

تحلیلگران هشدار دادن که با سرگرم‌بودن جهان به جنگ‌های اوکراین و غزه، تعداد بی‌سابقه‌ای از درگیری‌های احتمالی «فاجعه‌بار» وجود دارند که قابل توجه‌اند. گروه بین‌المللی بحران ۱۰ نقطه از جهان را که در سال آینده باید به جنگ و درگیری آنها توجه شود را بررسی کرده.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفته حمایت‌ خارج از قاعده بانک‌ها از فروشگاه‌های بزرگ به شورای رقابت ارجاع شده.