رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که اولویت تخصیص اعتبارات عمرانی با طرح‌های دارای اولویت و نیمه تموم است و به همین دلیل طرح‌‌های جدید عمرانی شروع نمی‌شوند مگر در موارد ضروری.

آژانس بین‌المللی انرژی درآمد نفتی ایران در ۹ ماهه سال ۲۰۲۳ را حدود ۳۴ میلیارد دلار اعلام کرده است. درآمد نفتی ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر یعنی ۹ ماهه سال ۲۰۲۳ معادل ۱۲ درصد کل درآمد اوپک در این دوره بوده.

از صبح امروز خبرهایی در فضای مجازی پیچیده که از رفع فیلتر شدن تلگرام حکایت می‌کنند، اما پیگیری‌ها حاکی از این است که فعلا خبری از رفع فیلتر شدن تلگرام نیست و این اخبار صحت ندارند.

با وجود کاهش فروش مسکن به خارجی‌ها در ترکیه باز هم روس‌ها و ایرانی‌‌ها بیشترین خریداران خارجی خانه در این کشور بودند. خبرگزاری آناتولی گزارش داده که در سال ۲۰۲۳، حدود ۲۵ هزار و ۵۰ ملک در ترکیه به خارجی‌ها فروخته شده. از ۳۵ هزار و ۵۰ ملکی که به خارجی‌ها فروخته شده، ۱۰ هزار و ۵۶۰ ملک را روس‌ها و ۴ هزار و ۲۷۲ ملک را ایرانی‌‌ها خریده‌اند.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از افزایش مهاجرت کارگران ماهر ایرانی به عراق، عمان و ترکیه خبر داده.

سپاه پاسداران با انتشار یک بیانیه، از شهادت ۴ مستشار ایرانی در حمله اسرائیل به پایتخت سوریه خبر داده است.

دیوان محاسبات گزارش داده که هزار و ۹ شهرداری کشور حقوق و مزایای کارکنان‌شان را در سامانه حقوق و مزایا ثبت نکردند.

فردا انتخابات هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران بعد از ماه‌ها حواشی برگزار خواهد شد. دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران، با ارسال نامه‌ای به اعضای هیات رییسه اتاق اعلام کرده که انتخابات در موعد مقرر یعنی فردا انجام می‌شود. مرکز احراز و تایید صلاحیت واجا اسامی ۱۸ داوطلب تایید صلاحیت شده که نامزدی آنها در انتخابات اتاق ایران بلامانع است را اعلام کرده.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرده که تمامی واریزی‌ها به حساب‌های تجاری به عنوان فروش تلقی می‌شود و مبنای محاسبه مالیات است.

نتایج اولیه رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت برتر ایران نشون می‌دهد که پتروشیمی‌ها بیشترین ارزآوری و بانک‌ها بیشترین اشتغال را دارند.

روسیه با عبور از عربستان به بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت چین تبدیل شده. آمارها نشان می‌دهد که روسیه در سال گذشته میلادی بیش از ۱۰۷ میلیون تن نفت خام به چین صادر کرده که این آمار فاصله زیادی با میزان صادرات نفت از سوی عربستان و عراق به چین دارد.