گمرک در گزارشی جزئیات مبادلات تجاری کشور با ۱۰ شریک نخست تاجری کشور را اعلام کرده که بر اساس آن ۸۴ درصد مبادلات تجاری ایران با این کشورها انجام شده. طبق گزارش گمرک، تا پایان بهمن‌ماه امسال، بیشترین افزایش مبادلات تجاری به لحاظ وزن و ارزش به روسیه رسیده که مبادلات تجاری ایران و روسیه از حیث وزن ۵۴ درصد و به لحاظ ارزش ۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وزارت گردشگری و فرهنگ ترکیه گزارش داده که بیش از دو میلیون گردشگر خارجی در نخستین ماه سال ۲۰۲۴ به ترکیه سفر کردند که ۲۱۱ هزار گردشگر ایرانی‌ بوده‌اند.  روزنامه حریت ترکیه گزارش داده که سفر ایرانی‌ها به ترکیه در ژانویه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۸۷ درصدی  داشته.

براساس آمارهای وزارت صمت، ۲۲ میلیون و ۱۰۸ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در کشور تردد میکنن که بیش از ۱۳ میلیون دستگاه از آنها فرسوده یا در مرز فرسودگی هستند.

سرهنگ عباس کرمی فرمانده یگان انتظامی مترو تهران بزرگ گفته: با افزایش حمل مواد محترقه در ایستگاه‌های مترو تهران در هفته اخیر، گشت زنی‌های هدفمند برای پیشگیری از حمل این نوع مواد توسط متهمان افزایش داده شده و در نهایت ماموران انتظامی مستقر در مترو موفق به کشف ۷۰ کیلو مواد محترقه غیرمجاز و ۱۰ هزار عدد ترقه‌های پرخطر شدند.

امروز خبرهایی در برخی سایت‌ها منتشر شده که حکایت از مطرح شدن طرحی در مجلس دارد که به دولت مجوز می‌دهد تا زمینه ورود خواننده‌ها و سلبریتی‌هایی که قصد بازگشت به کشور را دارند، فراهم کند.

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران و برف در تهران خبر داده است