وزیر بهداشت اعلام کرده از هفته جاری، کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی و وابسته به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به صورت رایگان درمان می‌شوند.

مدیرکل غربِ آسیای سازمان توسعه تجارت از احداث بانک مشترک ایران و سوریه و اجرای توافق نامه تجارت آزاد بین دو کشور در سال آینده خبر داده. نایب رییس اتاق مشترک ایران و سوریه هم از موافقت بانک مرکزی ایران با تاسیس بانک مشترک با سوریه و صدور مجوز تاسیس این بانک خبر داده و گفته باید سوریه در این زمینه همکاری را بیشتر کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از سازوکار برون‌سپاری فعالیت‌های قابل واگذاری این سازمان به بخش غیردولتی واجد صلاحیت رونمایی کرد. به گفته سیدمحمدهادی سبحانیان، برون‌سپاری فعالیت‌های سازمانی سازمان امور مالیاتی کشور با هدف ارتقا بهره‌وری نظام مالیاتی است و واگذاری تمام یا بخشی از فعالیت‌های سازمانی قابل واگذاری را شامل می‌شود.

وزارت صمت در خصوص خرید و فروش کد ملی اشخاص حقیقی برای موضوعاتی نظیر واردات و ثبت‌نام خودرو، نسبت به هرگونه واگذاری کد ملی و سایر مدارک مرتبط به شخص ثالث هشدار داده و این کار رو تخلف اعلام کرده.

خبرگزاری مهر گزارش داده که طرح عرضه بنزین فردی که از دو سال پیش در جزیره کیش در حال اجراست به کاهش مصرف منجر نشده و حتی مصرف رو در این جزیره را بالا هم برده.

جلسه شورای‌عالی کار سه‌شنبه هفته جاری یعنی ۱۵ اسفند ماه، برگزار می‌شود اما هنوز مشخص نیست که بحث مزد ۱۴۰۳ در دستورکار قرار دارد یا نه. چهارشنبه هفته گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت وزیر کار از شروع مذاکرات مزدی در این هفته خبر داده بود.

هیات وزیران حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی با قیمت بالای ۶۰۰ دلار را ۱۵ درصد و سایر رویه‌ها را دو برابر یعنی ۳۰ درصد تعیین کرد.

برنامه سایپا برای فرار از ورشکستگی. مدیرعامل سایپا در نامه‌ای به معاون شرکت بورس تهران از زیان ۹.۸ همتی این شرکت در ۹ ماهه امسال خبر داده و برنامه‌های خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت برای فرار از ورشکستگی را اعلام کرده.