مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی خبر داده که از ۶ هزار میلیارد تومان مالیات مطالبه شده از واحدهای مسکونی گران قیمت، حدود ۱۳۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده که می‌توان گفت در سه سال گذشته تنها ۲ درصد از مالیات تشخیصی برای خانه‌های لوکس وصول شده است.

یک منبع مطلع به اکوایران خبر داد: کارگروه انتخاب وزیر صمت، لیست نهایی ۹ نفره گزینه‌های پیشنهادی برای نشستن روی کرسی وزارت صمت را به محمد جواد ظریف رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم ارائه کرده است. «فرشید گلزاده کرمانی»، «حسین علایی»، «محمد مسعود سمیعی‌نژاد»، «حسین سلاح‌ورزی»، «محمدرضا سعیدی»، «سعید زرندی»، « اردشیر سعد محمدی»، «جعفر ربیعی» و «احمد قلعه‌بانی»  گزینه‌های پیشنهادی هستند.

رئیس‌کل گمرک از رشد ۸ درصدی صادرات کشور در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه ۱۸.۵میلیارد دلار کالا وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش یافته است. 

به گفته رضوانی‌فر، با لحاظ کردن صادرات نفت به میزان ۱۵.۷میلیارد دلار، مجموع تجارت خارجی کشور ۵۱ میلیارد دلار خواهد شد که به این ترتیب، با احتساب نفت تراز تجاری ۱۴.۸ میلیارد دلار مثبت است.

بانک مرکزی گزارش داده که تا ۷ مرداد ۲۲ میلیارد و ۹۲۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده که از این میزان ۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو بوده است. 

خبرگزاری تسنیم در گزارشی اعلام کرده، در حالی نهضت ملی مسکن در ۴ سالگی به‌سر می‌برد که بنابر اعلام اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران پروژه‌های این طرح به پیشرفت ۱۰ درصدی رسیده است.

تاکنون چندین هیات خارجی برای حضور در مراسم تحلیف وارد تهران شدند، حضور ۴ رییس جمهور از کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، آفریقای جنوبی و پاکستان در مراسم قطعی است و ۷ کشور نیز اعلام کردند که در سطح نخست وزیر یا رییس جمهور در مراسم حاضر خواهند شد که البته نخست وزیر سوریه وارد تهران شده است.

روابط عمومی منطقه سوم نیروی دریایی سپاه، از توقیف یک فروند نفتکش حامل بیش از ۷۰۰ هزار لیتر نفت قاچاق با پرچم کشور توگو و ۹ خدمه در آب‌های شمال خلیج فارس حوالی میدان نفتی آرش، خبر داده است. 

نتایج سیزدهمین حراج اوراق دولتی بانک مرکزی نشان می‌دهد که مثل حراج‌های دو ماه گذشته، هیچ بانکی خریدار اوراق دولتی نبود و تنها شرکت‌های بازار سرمایه، ۲ همت از این حراج را خریداری کردند. 

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد که برای هر سه شرکت بورسی که سود سهام عدالت را واریز نکردند گزارش تخلف تهیه شده و رای نهایی نیز در خصوص آنها صادر شده است. 

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن اعلام کرد که به دلیل قطعی برق کارخانه‌ها قیمت سیمان افزایش ۹۰ درصدی پیدا کرده و حتی کمبود سیمان عامل تعطیلی کارگاه‌های تولید مسکن شده است. 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که باید خیلی قوی باشیم تا اسرائیل نتواند این کارهای مسخره را با فلسطین انجام دهد، همانطور که وارد قره‌باغ و لیبی شدیم، ممکنه مشابه اون رو انجام بدیم و وارد اسرائیل بشویم.

به گفته یک مقام اسرائیلی و یک مقام آمریکایی، دولت بایدن به اسرائیل هشدار داده که اگر در پاسخ به حمله مرگبار روز شنبه به بلندی‌های جولان، به اهداف حزب‌الله در بیروت حمله کند، اوضاع از کنترل خارج می‌شود.