هماهنگ کننده راهبری شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز مدعی شده که باید برای حمله بزرگ ایران به اسرائیل آماده بود. «جان کِربی» ادعا کرد که این هفته می‌تواند اتفاق از سوی ایران و عواملش رخ دهد.

 از طرف دیگر، پنتاگون اعلام کرده که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دستور استقرار یک زیردریایی حامل موشک هدایت شونده به خاورمیانه را صادر کرده؛ آستین به ناوگروه ضربت آبراهام لینکٌلن دستور داده که سرعت بیشتری برای استقرار در منطقه داشته باشند. 

منابع خبری هم اعلام کردند که آمریکا و انگلیس یکشنبه حمله جدیدی به خاک یمن کردند که در این حمله، جزیره «کمران» در استان الحدیده هدف قرار گرفته است.

محمدجواد ظریف یکشنبه شب با صدور پیامی از از معاونت راهبردی رئیس جمهور استعفا داد که این استعفا حواشی زیادی داشت و توسط بعضی به عنوان پشیمانی او تعبیر شد که ظریف را مجبور به واکنش کرد. 

 او در شبکه ایکس نوشت، پیام بنده به معنای پشیمانی و ناامیدی از دکتر پزشکیان عزیز یا مخالفت با واقع‌گرایی نبوده، هیچ نهاد نظارتی هم با معاونت بنده مخالفت نکرده است. 

ظریف گفت آنچه باعث این پیام شد تردید در مفید بودنم در معاونت راهبردی بود و آن بهانۀ سیاسی هم مزید بر علت بود. 

اسحاق جهانگیری هم یکی از افرادی بود که نسبت به این  استعفا واکنش نشان داد و نوشت:‌ دوستان عزیز شرایط گذشته را به یاد آوریم و نگران آینده هم باشیم. به تجربه آموخته‌ام که اگر حامیان رئیس‌جمهور او را تنها بگذارند همه ضرر می‌کنند. 

آنطور که سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفته، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور شنبه برای دفاع از وزرای پیشنهادی به مجلس می‌رود. 

به گفته علیرضا سلیمی، بلافاصله بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شروع می‌شود. از روزی که پزشکیان وزرا را به مجلس معرفی کرد، حرف و حدیث در خصوص لیست وزرا زیاد بود. 

 مثلا یکی از نماینده ها گفته که احتمالا ۶-۷ تا از وزرا رای اعتماد نمی‌گیرند، یا لب مرزی، رای می‌آورند. یک سری هم موافق انتخاب وزرا به صورت فراجناحی بودند. 

عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد گفته، تنها کسی هستم که برای وزیر شدن پام رو در اتاق هیچ کس نگذاشتم. همتی یک پیام هم برای نماینده ها داشت: «اعتماد کنید. حتما نتیجه اعتمادتون رو در اینده نزدیک خواهید دید».

معاون‌اول رئیس‌جمهور در حکمی سیدکامل تقوی‌نژاد رو به عنوان سخنگو و دبیر هیات دولت منصوب کرد. تقوی‌نژاد ۶۰ ساله که سابقه ریاست سازمان مالیاتی و معاونت وزیر بهداشت را دارد جایگزین علی بهادری جهرمی ۳۸ ساله شد. 

ابلاغ این حکم از سوی معاون اول اتفاق تازه‌ای بود که نشان می‌دهد جایگاه معاون اول در دولت چهاردهم بالاست. 

رئیس جمهور هم یک حکم جدید صادر کرد. حاجی میرزایی که پیش از این به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور منصوب شده بود، به عنوان رئیس هیئت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت منصوب شد. 

داود لپه چی رئیس انجمن حبوبات گفته که حدود ۵ هزار تن حبوبات وارداتی به ارزش ۸ میلیون دلار، به دلیل گرمای شدید هوا و توقف طولانی در بنادر و گمرک ها در معرض فاسد شدن قرار گرفته است. 

طبق قانون با توجه به ماهیت فاسدشدنی حبوبات، این کالا به محض ورد به گمرک باید به صورت کامل ترخیص شود اما به گفته رییس انجمن حبوبات کشور حدود ۱۰ درصد از محموله‌های وارداتی از دی ۱۴۰۲ در گمرک ها بلاتکلیف مونده و بخش قابل توجهی از آن‌ها فاسد شدند. 

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه اعلام کرده که به دلیل انتشار محتوای مجرمانه در تلگرام و پاسخگو نبودن این پلتفرم، بیشتر از هزار اخطار برای تلگرام صادر کرده که با وجود اخطارهای زیاد به دفتر تلگرام پاسخی دریافت نشده و احتمال فیلتر شدن تلگرام در ترکیه بالاست.