رئیس جمهور در این جلسه گفته، دولتی که امروز به مجلس معرفی شده، دولت وفاق ملی و دولت همه ملت ایران هست. 

پزشکیان درباره حل مشکلات اقتصادی هم اظهار کرده تیم اقتصادی موظف شده تا پیوسته با عموم مردم، نماینده‌ها و نخبگان برای رسیدن به اهداف صحبت کنند. 

به اعتقاد پزشکیان برای حل مشکلات اقتصادی نیاز به اجماع‌سازی در داخل درباره اصلاحات اقتصادی و سیاسی هست. رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه بر روی اولویت حق و عدالت توافق داریم، پیشنهاد داده عدالت نقطه شروع همگرایی باشد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس هم در این جلسه اظهار کرده بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا چهارشنبه ادامه دارد و روز چهارشنبه زمان رای‌گیری هست.

امروز در جریان اولین روز بررسی وزرای پیشنهادی، مخالفان با کابینه پیشنهادی پزشکیان، علت مخالفت خودشان را رزومه ضعیف برخی وزرا، متوسط بالای سن آن‌ها و دقیق نبودن برنامه پزشکیان اعلام کردند. 

عثمانی، نماینده مخالف کابینه پزشکیان، به وعده او برای وفاق ملی اشاره کرده و گفته: در طول تاریخ جمهوری اسلامی هیچی به اندازۀ کابینه پزشکیان باعث دلسردی بانوان و اهل سنت نشده. 

نمایندگان موافق با کابینه پیشنهادی پزشکیان، عمل به شعار وفاق ملی، ملاک قرار گرفتن برنامه هفتم توسعه برای اجرا و تیم اقتصادی خوب را دلایل موافقت‌شان با تیم دولت دونستند.  

فلاحی موافق وزیر زن: معرفی بانوی مدیر، متعهد و متخصص و با تجربه برای وزارت تخصصی و زیرساختی اوج اعتماد و اعتقاد به توانمندی انسانی به ویژه برای جامعه بزرگ زنان است 

امروز دو وزیر پیشنهادی پزشکیان هم در صحن مجلس بررسی شدند. یکی علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود.

کاظمی در جمع نمایندگان مجلس گفته که با مشکلات آموزش و پرورش آشناست به اعتقاد وزیر پیشنهادی این حوزه از اولویت دولت‌ها خارج شده و آموزش و پرورش از کمبود نیروی انسانی، به خصوص در ابتدای سال تحصیلی و کسری بودجه رنج می‌برد. 

نکته جالب اینکه برای مخالفت با کاظمی هیچ نماینده‌ای ثبت نام نکرده بود اتفاقی که میتواند نشانه از راه هموار او برای رای اعتماد باشد.‌ 

بعد از وزیر آموزش و پرورش نوبت به ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید با اینکه کمیسیون صنایع به عنوان کمیسیون تخصصی با ستار هاشمی موافق بود اما کمیسیون فرهنگی که در دست جبهه پایداری هست با او مخالفت کرد. 

وزیر پیشنهادی ارتباطات در دفاعیه خود از چالش‌های فیلترینگ و مشکلاتی که فیلترشکن‌ها ایجاد کردن، گفته و روی دغدغه کیفیت اینترنت مانور داد: خیلی از حملات سایبری به سامانه‌های داخلی از طریق فیلترشکن‌ها ساماندهی می‌شود، دسترسی کودکان به محتوای غیراخلاقی و افزایش هزینه سبد خانوار هزینه دیگر فیلترشکن‌هاست. 

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفته که بدون وابستگی به فرد یا گروهی در خدمت دولت وفاق ملی مدافع منافع ملی است و وزارتش ادامه وزارت هیچ‌کس نخواهد بود. 

از هفته گذشته که بررسی وزیران در کمیسیون های شروع شده تخصصی تا به امروز که به صحن علنی رسیده ۵ نکته بارز بوده

 سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی نتوانست نظر کمیسیون فرهنگی را به عنوان کمیسیون تخصصی وزارتخانه پیشنهاد شده جلب کند، وزیر پیشنهادی نفت هم با اقبال اعضای کمیسیون انرژی روبه‌رو نشده. 

کمیسیون فرهنگی با ریاست مرتضی آقاتهرانی و دیگر اعضای جبهه پایداری یکی از کمیسیون‌های اصلی مخالفت با وزرای پیشنهادی بوده. حمید رسایی امروز در جریان مخالفت با وزیر ارتباطات عنوان کرده به عنوان موافق کلیت کابینه ثبت نام کرده اما قرعه به نامش در نیامده.  

با وجود مخالفت نماینده‌‌های نزدیک به پایداری با وزیر پیشنهادی ارتباطات مجتبی ذالنوری یکی از چهره‌های این شاخص در مقام موافق صحبت کرد. 

شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد در دولت احمدی نژاد هم از کلیت کابینه دفاع کرد تا روزی متفاوتی در آرایش موافقان و مخالفان کابینه رقم بخورد. 

بعد از استعفای ظریف از معاونت راهبردی دولت، امروز مسعود پزشکیان درباره آینده جواد ظریف در دولت موضع گرفت. او گفته که از وجود ظریف به عنوان مشاور در دولت استفاده خواهیم کرد، ما از هرکسی که در این مملکت تلاش کرده و زحمت کشیده با هر نگاه و باوری استفاده میکنیم. 

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران بانکی اعلام کرده که اولویت پرداخت وام‌های بانکی باید وام‌های ازدواج، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون جهش تولید مسکن باشد و پرداخت وام بدون در نظر گرفتن این اولویت‌ها قانونی و مورد پذیرش نیست.