مسعود پزشکیان امروز و در مهلت قانونی، لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ رو به مجلس تقدیم کرد.

در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۴، نرخ هر بشکه نفت ۵۷.۵ یورو معادل ۶۳ دلار و بهای هر متر مکعب گاز صادراتی سه‌دهم یورو پیشنهاد شده. 

براساس لایحه بودجه پیشنهادی، سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص ‌صادرات گاز ۴۸ درصد خواهد بود. 

در لایحه بودجه سال آینده برای گوشی‌های تلفن همراه وارداتی بالای ۶۰۰ دلار هم حقوق گمرکی ۱۵ درصدی تعیین شده. 

دولتی‌ها پیشنهاد کردند که در سال آینده ۲ میلیارد یورو برای واردات خودروهای سواری تخصیص پیدا کند. 

همچنین قرار است، حقوق بازنشسته‌ها و همچنین حداقل حقوق و مزایای شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. 

پزشکیان امروز درباره قیمت بنزین و واردات آن توضیح داد. دولت با اینکه واردکننده بنزین شده باز هم مجبور خواهد بود که به واردات بنزین ادامه بده، با اینحال رئیس دولت امروز سعی کرده که وضعیت فعلی بنزین و مخارجی که روی دست کشور گذاشته را شفاف برای مردم توضیح بدهد. 

پزشکیان توضیح داده که امروز هزینه تمام شده بنزین بدون لحاظ قیمت نفت که شامل هزینه پالایش، هزینه حمل فرآورده و هزینه جایگاه‌دار است، حدود ۸ هزار تومان تمام می‌شود و امسال حدود ۹۰ هزار میلیارد تومن صرف واردات بنزین شده و در صورت ادامه روند موجود سال آینده باید حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان صرف واردات بنزین شود. 

رییس جمهوری برای شرکت در نشست بریکس راهی روسیه شد. 

مسعود پزشکیان که از ابتدای حضور در رقابت‌های انتخاباتی گفته بود برای رفع فیلترینگ تلاش و مذاکره می‌کند، با گذشت حدود دو ماه از تشکیل هیات دولت چهاردهم درباره رفع فیلتر شدن اینترنت گفته که فیلترینگ رفع خواهد شد. 

حمید پورمحمدی رییس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری با اشاره به اینکه دولت بر اساس قانون برنامه باید بخشی از بدهی‌های خودش رو به بانک‌ها پرداخت کنه گفته در لایحه بودجه پیشنهادی لحاظ شده است که دولت ۲۰۰ همت از بدهی خود به شبکه بانکی و ۲۰۰ همت از بدهی به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند. 

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به واشنگتن پست گفته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در سفری که روز دوشنبه به اسرائیل داشته، قصد دارد هشدار خود را مبنی بر احتمال قطع کمک نظامی به اسرائیل، در صورت عدم بهبود دسترسی نوار غزه به کمک‌های بشردوستانه را پیگیری کند.