اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش سهم ایران از تولید نفت خام جهان خبر داده. بر اساس آخرین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سهم ایران از تولید نفت خام جهان در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ میلادی به ۴.۳ درصد رسیده. این در حالی است که ایران در مدت مشابه سال قبل، سهمی ۳.۹ درصدی از تولید نفت جهان داشت. 

رئیس‌جمهور در دیدار اعضای شورای راهبردی استان سیستان و بلوچستان گفته مسائل و چالش‌های این استان با نگاهی ویژه و در ذیل کارگروهی تخصصی به صورت هفتگی در دولت در حال پیگیری است.

احمد فاطمی عضو کمیسیون تلفیق بودجه از تصویب کلیات لایحه در این کمیسیون خبر داده. 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرده که رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۶۰ درصدی اعتبارات بخش عمرانی در بودجه سال آینده خبر داده.

در جلسه امروز کمیسیون تلفیق، محمدرضا فرزین هم حضور داشته و آنطور که سپهوند گفته، رییس کل بانک مرکزی در این نشست خبر داده که در سال آینده تنها دو ارز ترجیحی و توافقی وجود دارد و ارز نیمایی و ارز مربوط به اشخاص در حوزه‌های مختلف در قالب ارز توافقی عرضه می‌شود. 

وزیر صمت گفته موافقت اولیه‌ برای احیای شورا عالی صادرات را از محمد رضا عارف معاون اول دولت گرفته است. 

سخنگوی بودجه سازمان برنامه و بودجه از ادامه اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی در سال آینده خبر داده و گفته اقدامات دولت در خصوص نرخ ارز ترجیحی شوک‌آور نیست و این نرخ در طول سال به صورت تدریجی افزایش پیدا می کند. 

سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای به واحدهای تولیدی و بازرگانی وزارت صمت اعلام کرده با هماهنگی‌ها و اقدامات انجام‌شده، برنامه‌ریزی برای نوبت‌دهی خودکار به درخواست‌های در صف تخصیص ارز اجرایی شده. 

سفیر چین در دیدار به رییس سازمان توسعه تجارت، از تمایل این کشور برای تقویت تبادلات تجاری خود با ایران در همه زمینه‌ها خبر داده. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با صدور احکامی جداگانه، اعضای جدید هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ایمیدرو را معرفی کرد. 

وزیر نیرو گفته در قانون مانع‌زدایی از صنعت برق تکلیف شده که قیمت برق افزایش پیدا کند. به گفته عباس علی آبادی، طبق این قانون دولت موظف شده تا دیگر نقشی در تامین ریالی برق نداشته باشد، علاوه بر این تنها به مصارف برق تا سطح الگو، یارانه پرداخت می‌شود.