سید رضا نورانی رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در این خصوص معتقد است که اعتصاب کامیون‌داران در فصل برداشت محصول یکی از عمده دلایلی است که موجب شده تا شاهد افزایش بی رویه قیمت در بازار باشیم. هفته گذشته شاهد اعتصاب گسترده کامیون‌داران به دلیل کمبود سوخت در کشور بودیم؛ اعتصابی که موجب شد تا زمینه ورود محصولات کشاورزی به بازار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و به این طریق شاهد افزایش چند برابری قیمت این محصولات در بازار باشیم.

رشد قیمت و کمبود برخی محصولات کشاورزی در بازار در حالی رخ داد که هم اکنون در بسیاری از مناطق کشور محصولات کشاورزی در زمین های کشاورزی آماده بارگیری هستند، اما اعتراض کامیون‌داران موجب شد تا حمل کالا از محل کشت امکان پذیر نشود، با این شرایط بازار محصولات کشاورزی با شروع سال جدید رشد قابل توجهی را تجربه کردند.

مشکل به وجود آمده در خصوص افزایش قیمت محصولات کشاورزی در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان تهران، رانندگان کامیون با پذیرش ۱۰ درصد افزایش نرخ کرایه پذیرفتند که به جاده‌ها بازگردند و با این شرایط زمینه کاهش قیمت این محصولات در بازار فراهم خواهد شد. با توجه به اظهارات مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بازگشت کامیون‌داران به جاده های کشور از هفته آینده قیمت ها تعدیل خواهد شد، با این شرایط باید منتظر اثر مذاکرات صورت گرفته با کامیون‌داران در بازار باشیم.