به گزارش اکوایران، مجری فازهای ۲ و ۳ نیروگاه‌های هسته‌ای بوشهر به تشریح آخرین وضعیت ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی دیگر در بوشهر پرداخت.

به گفته مسعود نصوری، با تکمیل این ۲ واحد جدید نیروگاه هسته‌ای تولید برق هسته‌ای به ۳ هزار مگاوات افزایش می‌یابد و هرکدام از این 2 واحد نیروگاه اتمی با ظرفیت تولید یک‌هزار و 57 مگاوات برق در  جوار نیروگاه نخست اتمی بوشهر حال ساخت است و اکنون 3 هزار نفر نیروی داخلی در ساخت این پروژه در قالب 10 شرکت ایرانی مشغول هستند.

به گفته وی، تاکنون 4 میلیون مترمکعب خاک‌برداری و 2.2  میلیون مترمکعب خاک‌ریزی انجام شده است و برای بهسازی و تحکیم بستر 47 هزار شمع به عمق 18 متر و با قطر 1.60 متر کوبیده شده که این کار در سال گذشته به پایان رسید.

مجری نیروگاه‌های هسته‌ای دوم و سوم بوشهر با اشاره به ساخت دیواره داخلی رآکتور هسته‌ای نیروگاه دوم اضافه کرد: قرارداد احداث ساختمان اصلی رآکتور هسته‌ای واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر منعقد و عملیات اجرایی ساختمان توربین و جانبی در حوزه دریا آغاز شد.

 تولید برق هسته‌ای تا 3 هزار مگاوات افزایش می‌یابد

نصوری با بیان اینکه با تکمیل این 2 واحد جدید نیروگاه هسته‌ای تولید برق هسته‌ای به 3 هزار مگاوات افزایش می‌یابد اضافه کرد: مجموعه این اقدامات انجام شده به دست نیروهای توانمند متخصص ایرانی شکل گرفته است.

آنطور که تسنیم گزارش داده، او با بیان اینکه صنعت هسته‌ای به‌عنوان صنعت پیشران محسوب می‌شود افزود: این صنعت نقش اساسی در عرصه فناوری دارد و تکنولوژی ساخت برتر دارد این ظرفیت به صنعت کشور در همه ابعاد منتقل می‌شود و در دیگر صنایع قابل استفاده است.

وی ادامه داد: این صنعت بستر رشد دیگر صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌ای که توانمند علمی دارند می‌شود و در مجموع مولفه قدرت و اقتدار آفرین است.

نصوری از ساخت پروژه آب‌شیرین‌کن با ظرفیت 70 هزار مترمکعب در جوار نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و بیان کرد: این پروژه بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل و افتتاح می‌شود و تا 105 هزار مترمکعب قابل توسعه است.