به نوشته رویترز، افزایش ارزش سهام‌های وال استریت طی امروز، همزمان با اعلام شرکت خودروسازی «تسلا» در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی در خودروهای این شرکت و انتظار سرمایه‌گذاران برای جدیدترین داده‌های مربوط به تورم آمریکا رخ داده است.

طبق گزارش‌ها، شرکت تسلا برای ارتقای عملکرد قابلیت خودران خودروهای خود از «ابَرکامپیوتر دوجو» استفاده خواهد کرد و همین خبر باعث افزایش 10 درصدی ارزش سهام تسلا طی امروز شد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این ابرکامپیوتر می‌تواند ارزش بازار شرکت تسلا را تا حدود 600 میلیارد دلار افزایش دهد. سهام شرکت‌های آمازون و مایکروسافت نیز به ترتیب با رشد 3 درصدی و 1 درصدی همراه شدند.

همچنین پس از آنکه اعلام شد شرکت «مِتا» در حال کار روی یک سیستم هوش مصنوعی جدید و قدرتمندتر است، سهام این شرکت 3.4 درصد رشد کرد. از یازده بخش صنعتی شاخص اس‌اند‌پی 500، یازده بخش با رشد روبه‎رو شدند و این شاخص با افزایش 0.63 درصدی به 4 هزار و 485 واحد رسید. بازار بورس نزدک با رشد 1.08 درصدی به 13 هزار و 910 واحد رسید و میانگین صنعتی داو جونز با رشد 0.25 درصدی به 34 هزار و 662 واحد رسید.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار شاخص قیمت مصرف کننده برای ماه آگوست هستند تا مشخص شود بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) چه زمانی کمپین افزایش نرخ بهره را متوقف می‌کند. معامله‌گران پیش‌بینی کرده‌اند شانس تغییر نکردن نرخ بهره در جلسه ماه سپتامبر بانک مرکزی آمریکا، 93 درصد است. معامله‌گران همچنین معتقدند احتمال تغییر نکردن نرخ بهره در ماه نوامبر 57 درصد است.

همچنین نظرسنجی انجام‌شده توسط بانک فدرال رزرو نیویورک نشان می‌دهد نظر کلی مردم آمریکا نسبت به تورم، تغییر چندانی نسبت به ماه آگوست نداشته و آن‌ها انتظار افزایش هزینه‌های مسکن و مواد غذایی را دارند.