به نوشته رویترز، قیمت نفت در ادامه روند صعودی خود، بیش از یک درصد دیگر افزایش یافت تا نگرانی‌ عمیق‌تری از احتمال ثابت ماندن نرخ بهره بالا طی مدتی طولانی به وجود آید.

طبق اعلام کارشناسان، مردم آمریکا نسبت به هزینه‌ حامل‌های انرژی که در هفته‌های اخیر با افزایش شدیدی روبه‌رو شده، کمی نگران شده‌اند. ادامه این روند می‌تواند بر تصمیم بانک مرکزی آمریکا در ماه نوامبر تأثیر بگذارد و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره وجود دارد. تصمیمات فدرال رزرو به شکل قابل توجهی به آمارهای مربوط به تورم بستگی دارد و انتشار تازه‌ترین اطلاعات از شاخص قیمت مصرف‌کننده می‌تواند پیش‌بینی سرمایه‌گذران از تصمیم آتی بانک مرکزی آمریکا را دقیق‌تر کند. بانک مرکزی اروپا هم که قرار است روز پنجشنبه (23 شهریور) درباره چگونگی تغییر نرخ بهره در منطقه یورو تصمیم‌گیری کند، زیر ذره‌بین سرمایه‌گذاران قرار دارد. انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا پس از 9 بار افزایش نرخ بهره به شکل متوالی، روز پنجشنبه به این روند پایان دهد و تغییری در نرخ بهر ایجاد نکند.

تازه‌ترین وضعیت بورس‌های آمریکا

سهام شرکت آمریکایی «اوراکل» که در زمینه فناوری کامپیوتر فعالیت می‌کند با افت 14 درصدی روبه‎رو شد و به کمترین سطح خود در سه ماه اخیر رسید. سهام شرکت‌های آمازون و مایکروسافت نیز تحت تأثیر اوراکل قرار گرفت و حدود یک درصد کاهش پیدا کرد.

در حالیکه افزایش قیمت نفت باعث افزایش نگرانی از رشد تورم شده، سهام‌های مربوط به بخش انرژی تا 1.3 درصد رشد کردند و بیشترین رشد ارزش را در شاخص اس‌اند‌پی 500 به خود اختصاص دادند.

سهام شرکت اپل هم به دنبال تصمیم شرکت هوآوی درباره افزایش صادرات تازه‌ترین تلفن همراه هوشمند این شرکت طی نیمه دوم 2023،  با کاهش 1.4 درصدی روبه‌رو شد.

شاخص اس‌اند‌پی 500 در مجموع با کاهش 0.25 درصدی به 4 هزار و 476 واحد رسید. در حالیکه بورس نزدک با کاهش 0.64 درصدی به 13 هزار و 828 واحد کاهش یافت، میانگین صنعتی داو جونز با رشد 0.30 درصدی به 34 هزار و 767 واحد رسید.

بیشترین سهام معامله‌شده در شاخص اس‌اندپی 500 به شرکت خودروسازی تسلا اختصاص یافت و ارزش سهام‌های خرید و فروش‌شده این شرکت طی یک روز به 28.3 میلیارد دلار رسید.