به گزارش اکوایران، اتحادیه کارگری معدن مس اسکاندیدا درخواست جلسه فوری با یکی از مدیران ارشد شرکت بهره‌بردار این معدن داشت و عنوان کرد بسیاری از شرایط قراردادها توسط این شرکت رعایت نمی‌شود. این اتحادیه نامه شکایتی تنظیم کرده که در آن از شرکت بهره‌بردار خواسته شده تا نسبت به حل خواسته‌ها اقدام کنند و یا این اتحادیه اقدامات کارگری را آغاز خواهد کرد که به معنای توقف فعالیت این معدن است. شرکت معدنی بی‌اچ‌پی بهره‌برداری از معدن اسکاندیدا که گفته می‌شود بزرگترین معدن مس در دنیا است را برعهده دارد.

این اتحادیه در این نامه آورده است: « اقدامات کارگری مد نظر برای پاسخ به خواسته‌ها شامل اعتصاب یا خودداری جمعی از کار می‌شود.» اگر اتحادیه خواستار توقف فعالیت شرکت باشد، از قبل اطلاع می‌دهد تا اقداماتی برای حفاظت از دارایی‌های شرکت اتخاذ کند.

اتحادیه کارگری معدن اسکاندیدا بی‌اچ‌پی را متهم کرده است که به دلیل بی‌توجهی و رفتار غیرمسئولانه نسبت به سلامت کارکنان باعث افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا شده است.

شرکت بی‌اچ‌پی هنوز نسبت به درخواست و تهدید اتحادیه کارگری پاسخی نداده است.

جنگ روسیه و اوکراین باعث صعود نرخ فلز سرخ به کانال 10 هزار دلاری شده است. در این شرایط اعتصاب کارگری در معدن اسکاندیدا می‌تواند با اختلال در بخش عرضه زمینه صعود بیشتر قیمتی در این بازار را فراهم کند.