به گزارش اکوایران، روز سه‌شنبه در معاملات بورس فملی بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشت و در فرابورس شگویا با افت 5 درصدی بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشت. رضا محتشمی‌پور، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در نامه‌ای به مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، درخواست افزایش کف عرضه هشت گروه کالایی ملتهب را با رویکرد واردات و عرضه تلفیقی مطرح کرده است و همچنین خواستار پایش مستمر به منظور رعایت کف عرضه در بورس کالا شد.

پتروشیمی تندگویان نیز شامل این درخواست است و ملزم به عرضه ماهانه ۶۰ هزار تن  پت در بورس کالا شده است. این در حالی است که ظرفیت متوسط تولید این شرکت ۴۰ هزار تن بوده و این شرکت برای جبران آن مجبور به واردات خواهد بود.

امروز نمادهای «فملی»، «نوری» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «حکشتی»، «بوعلی» و «کویر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «شگویا»، «زاگرس» و «دماوند» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دی»، «کوثر» و «فزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و آسیاتک و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

شاخض کل بورس پایتخت از ابتدا نزولی بود و در نهایت در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و 539 هزار و 630 واحد قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه 7 هزار و 617 واحد تنزل کرد. شاخص کل فرابورس نیز با 152 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 833 واحد رسید.