سهام‌داران در بیش از 138 هزار معامله مشارکت کردند و بدین ترتیب مالکیت 1.8 میلیارد برگه سهام شرکت‌های پذیرش شده در فرابورس تغییر کرد. ارزش معاملات بازارهای اول، دوم و پایه امروز به 881 میلیارد تومان رسید. 

تغییرات قیمتی در نمادهای زاگرس، شراز، خدیزل و بمپنا امروز تاثیری منفی بر شاخص کل فرابورس گذاشت. آیفکس در دقایق ابتدایی روز معاملاتی تلاش کرد ارتفاع بگیرد اما این تلاش ناکام ماند و با وجود تاثیرات مثبت از سمت نمادهای بپاس، صبا و آریا، آیفکس در نهایت با 59 پله افت روی 19 هزار و 205 واحد قرار گرفت.

امروز دو نماد زکشت و زبینا از گروه زراعت و خدمات وابسته در کنار نمادهای میهن، ساینا، وگستر کلر و آس اس پ توانستند بیشترین افزایش قیمت را در خلال داد و ستدهای فعالان از آن خود کنند. از سوی دیگر جریان خرید و فروش بازار سهام امروز بیشترین افت قیمت را نصیب  کتوکا، زنگان، کایزد، ثغرب، کیمیا، بمپنا و ثالوند کرد.

در جریان معاملات روز جاری بیشترین تراکنش‌ها روی نمادهای دی، کرمان، فرابورس، شاوان، ددانا، فزر و سمگا صورت گرفت. 

امروز عملیات بازار باز ارزشمندترین معاملات بازار ابزارهای نوین مالی بود. بانک مرکزی با به اجرا در آوردن 50 عملیات بازار باز، 104 میلیون برگه مالی با بانک‌های تجاری داد و ستد کرد تا ارزش این معاملات به 9 هزار و 390 میلیارد تومان برسد. امروز همچنین 19.6 میلیون برگه مالی اسلامی به ارزش یک هزار و 678 میلیارد تومان در فرابورس مورد معامله قرار گرفت.


شاخص بورس عقب نشست / بازار به کام وبانک و شاراک