به گزارش اکوایران، آلومینیوم پس از یک عقب‌نشینی قیمتی در روزهای ابتدایی هفته گذشته منتهی به روز جمعه نوزدهم نوامبر مجدد وارد مسیر افزایش قیمت شد و بخشی از ارزش ازدست داده خود در روزهای ابتدایی هفته را بازیابی کرد؛ به‌گونه‌ای که بهای آن در بورس فلزات لندن در معاملات فروش فوری و تحویل نقدی به 2 هزار و 607 دلار به ازای هر تن رسید که این رقم حدود 2.5 درصد کمتر از بهای معامله آن در جمعه دوازدهم نوامبر بود.

یک واحد تولید آلومینیوم در استان یون‌آن چین با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن شمش آلومینیوم دچار حادثه شد که این حادثه به توقف تولید این واحد منجر شد و نگرانی نسبت به عرضه شمش آلومینیوم به بازارهای چین وارد کرد. این موضوع با احتمال اختلال در عرضه باعث شد تا نرخ آلومینیوم در روز پایانی هفته قبل در بازارهای جهانی افزایشی شد.

اگرچه بهای آلومینیوم در سال جاری میلادی اوج گرفت و حتی رکوردهای قیمتی آن نیز شکسته شد اما با توجه به تورم بالای جهانی، نرخ‌های فعلی را نمی‌توان نسبت به بهای معامله آلومینیوم در سال 2008 که به 3 هزار و 200 دلار به ازای هر تن نیز رسیده بود بالا ارزیابی کرد.

توافق ژاپن و ایالات متحده آمریکا بر سر حذف تعرفه‌های اضافی بر واردات فولاد و آلومینیوم ژاپن موضوع دیگری است که می‌تواند بر بازار این محصول اثرگذار شود. هفته‌های قبل نیز آمریکا با اتحادیه اروپا بر سر حذف تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم البته با حجمی مشخص توافق کرد. این تعرفه‌ها در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ وضع شده بود.