به گزارش اکوایران ، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس تا سطح یک میلیون و 397 هزار واحد پائین آمد تا هفته را در کانال 1.3 میلیونی به پایان ببرد.

بورس

ریزش شاخص کل

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس پرنوسان بود و چند بار از مرز یک میلیون و 400 هزار واحد عبور کرد و بازگشت.

در پایان معاملات شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و 397 هزار و 357 واحد رسید که نسبت به روز سه‌‌شنبه 2 هزار و 553 واحد پائین‌تر ایستاده است.

شاخص کل هم‌وزن از ابتدا روند صعودی داشت و در پایان معاملات 739 واحد نسبت به روز گذشته بالا آمد و در رقم 368 هزار و 99 واحد ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس 6 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 836 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 216 نماد رشد قیمت داشتند که 161 نماد بورسی و 55 نماد فرابورسی بودند. همچنین 267 نماد کاهش قیمت داشتند که 184 نماد بورسی و 83 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 43 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 53 درصد بازار افت قیمت داشتند.

افزایش خروج پول حقیقی 

امروز برای پنجمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 437 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به دیروز رشد 238 درصدی داشته است. 

 در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وتوصا (گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 50 میلیارد تومان بود. پس از وتوصا، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بورس و فرابورس

امروز نمادهای «فولاد»، «فارس» و «فملی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «وبملت»، «وامید» و «حکشتی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «فرابورس» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «صبا»، «شجم» و «شگویا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خپارس در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، حآفرین و فجهان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد صف‌های فروش پایانی بازار سهام

در پایان معاملات چهارشنبه ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته یک درصد افزایش یافت و 106 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 57 درصد افت کرد و در رقم 105 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد فجام (شرکت جام دارو) با صف‌ خرید 25 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فجام، نمادهای قهکمت (شرکت قند هکمتان) و قچار (شرکت قند چهارمحال) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش نیز به سدبیر (شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 306 میلیارد تومانی داشت. پس از سدبیر، نمادهای وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) و شسینا (شرکت صنایع شیمیایی سینا) بیشترین صف فروش داشتند.

رشد ارزش معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 5 هزار و 827 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 804 میلیارد تومان بود که 14 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

 ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با افزایش 17 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 70 میلیارد تومان رسید که 70 درصد از کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

شستا و خپارس صدرنشین معاملات 

در معاملات امروز نماد شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 260 میلیارد تومان بود.

پس از شستا، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن فملی و خپارس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز خپارس با تعداد 599 میلیون 367 هزار و 738 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد بانکی وبملت و وبصادر در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس