به گزارش اکوایران؛‌ 20 دی ماه سال جاری بود که به دلیل مه گرفتگی شدید در جاده بهبهان 58 خودرو به صورت زنجیره ای بایکدیگر تصادف کردند و در یک چشم برهم زدن برخی از خودرو سوختند و اوراق شدند. این تصادف زنجیره ای هم جان‌گرفت، هم ده‌ها نفر زخمی داد. یکی از معماهای تصادف رنجیره ای بهبهان به باز شدم ایربگ خودروهای مربوط می شود.  براساس روایت اولیه در این حادثه، 58 خودرو در دو لاین مخالف و فقط در چند دقیقه به شدت با یکدیگر تصادف ‌کردند که در نتیجه آن پنج نفر جان خود را از دست دادند و ۴۱ نفر نیز مصدوم شدند.

بطوریکه براساس آمار اعلام شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ۵۸ خودرو در این حادثه آسیب دیدند که تنها ۱۷ خودرو کیسه هوا داشتند و از این ۱۷ خودرو، تنها کیسه هوای یک خودرو فعال شده است.

یکی از معماهای تصادف بهبهان باز نشدن ایربگ خودروها است؛‌ هر چند در این خصوص موضع گیری مختلفی از سوی خودروسازان و پلیس ارائه شده است؛ خاموش بودن برخی از ایربگ ها ،‌ نحوه ضربه وارده به خودروها و ... از جمله دلایلی است که در این مدت به دفعات مطرح شده است.  اما امروز فاطمی امین پس از بازدیدی از خودروهای آسیب دیده از حادثه بهبهان  سعی کرد تا با جریان خبرهای مطرح شده در این روزها حرکت کند و عملکرد خودروسازان را در این حادثه زیر سوال ببرد و بر این نکته تاکید کند که خودروسازان کشور عملکرد خوبی در کیفیت و قیمت نداشته اند. اظهار نظری که بسیاری بر آن تاکید دارند، ‌اما برخی از کارشناسان این نکته را نیز مورد توجه قرار می دهند که کارنامه امروز خودروسازن محصول سلطه دولت بر مدیریت بخش خصودروسازی است و خودروسازی کشور محصول مدیریتی کشور است.

از سوی دیگر این نکته را نیز باید در نظر گرفت که فاطمی امین وزیر صمت اگرچه چندماهی است که برکرسی وزارت تکیه زده است. اما وی سالها در این وزارتخانه حضور داشته است و به مسائل موجود در این وزارتخانه آشنایی دارد و با این شرایط این اظهار نظر پس از 10 روز کمکی به حل مشکل نمی کند.

حتی برخی از کارشناسان بر این نکته نیز تاکید می کنند که انداختن توپ به زمین خودروسازان و تاکید بر اینکه باید نظارت بیشتری می شد چندان درست نیست، چرا که وزارت صمت با کمترین سهم جهت گیری های این صنعت را مشخص می کند. با این شرایط هنوز معمای باز نشدن ایربگ تصادف زنجیره ای بهبهان نامشخص است.