به گزارش اکوایران؛ آمار اعلام شده از روند تغییر قیمت کالا در دی ماه سال گذشته نسبت به ماه قبل آن (آذر ماه) نشان دهنده آن است که بالاترین رشد قیمت کالاهای اساسی در بازار رشد 27.5 درصد و کمترین رشد قیمت در بازار نیز 44 درصد بوده است.

براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت زمان مورد بررسی «کاغذ روزنامه وارداتی»، «لاستیک پرایدی بارز»، «برنج داخلی خزر»، «برنج داخلی طارم» و «برنج داخلی هاشمی» بیشترین رشد قیمت را در بازار داشته اند.

با توجه به داده های اعلام شده رشد قیمت «کاغذ روزنامه وارداتی» در دی ماه نسبت به آذر ماه رشدی 27.5 درصدی داشت. این رشد برای «لاستیک پرایدی بارز» نیز 15.6 درصد افزایش قیمت داشته و این افزایش برای «برنج داخلی خزر» نیز به 14.7 درصد رسید. اما در ردیف چهارم نیز «برنج داخلی طارم» با افزایش 13.5 درصدی قرار دارد و رشد «برنج داخلی هاشمی» نیز در این ماه برابر با 12.4 درصد است.

محصولاتی که افت قیمت داشتند

اما در دی ماه چه محصولاتی افت قیمت داشته اند؟ داده های اعلام شده نشان دهنده آن است که در دی ماه نسبت به آماه قبل «سیمان سفید 50 کیلیویی»، «سیمان خاکستری تیپ 2 فله ای»، «گوشت گوساله مخلوط»، «گوجه فرنگی» و «پرتقال تامسون» در بازار افت قیمت داشته اند.

با توجه به داده های اعلام شده می توان گفت افت قیمت «سیمان سفید 50 کیلیویی» در بازار 44 درصد بوده و «سیمان خاکستری تیپ 2 فله ای» نیز افتی 42.3 درصدی را در دی ماه نسبت آذر ثبت کرده اند.

از سوی دیگر در این مدت «گوشت گوساله مخلوط» نیز افتی 16.3 درصدی داشته و «گوجه فرنگی» نیز با افت 15.1 درصدی در بازار عرضه شده است. در میان کالای اساسی و مهم «پرتقال تامسون شمال» نیز در مدت زمان مورد بررسی افتی 6.6 درصدی داشته است.

جدول قیمت