به گزارش اکوایران: جنگ اوکراین و روسیه موجب شد تا بازار جهانی با کمبود دانه های روغنی مواجه شود. مشکلی که کشورهای وابسته به واردات به دانه های روغنی را بر آن داشت تا  اقدامات مختلفی برای تامین نیاز داخلی خود بردارند. در این خصوص وزارت صمت نیز به منظور کنترل بازار، سود بازرگانی واردات روغن خام و دانه های روغنی را صفر اعلام کرد اقدامی که می تواند کاهش هزینه های تولید را به همراه داشته باشد.

به گفته مدیر کل صنایع غذا و دارو وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص صفر شدن سود بازرگانی برای واردات روغن خام و دانه روغنی و رفع موانع تولید و حمایت عملی از حقوق مصرف‌کنندگان صورت گرفته است.

علیرضا شه پرست با بیان اینکه عزم‌ جدی وزارت صنعت معدن و تجارت معطوف به رفع موانع تولید و حمایت عملی از حقوق مصرف‌کنندگان قرار گرفته است به شاتا گفت: در همین راستا هماهنگی‌های لازم برای کاهش قیمت برای انواع روغن‌های خوراکی با تولیدکنندگان این حوزه انجام شده است.

مدیر کل صنایع غذا و دارو وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: حمایت از تولیدکنندگان و حقوق مصرف‌کنندگان به طور متوازن در دستور کار وزارت صمت قرار دارد و ابلاغ مصوبه تنظیم بازار در خصوص صفر شدن سود بازرگانی روغن و دانه‌های موجب کاهش نیاز واحدهای تولیدی روغن خواهد بود. از سوی دیگر با این اقدام  هماهنگی‌های لازم برای کاهش قیمت برای انواع روغن‌های خوراکی با تولیدکنندگان این حوزه صورت گرفته است.