به گزارش اکوایران، از ساعت ۱۴ روز شنبه (یکم تیر ماه) جنگل‌ها و مراتع منطقه سیدسهل‌الدین و خرس‌ در پلدختر استان لرستان دچار آتش‌سوزی شد. سرانجام پس از 72 ساعت تلاش نیروهای اطفای حریق، امدادی و مردمی این آتش‌سوزی مهار شد. 

پیام عالیخانی، روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان درباره این حادثه گفت که حدود صد نفر از نیروهای منابع طبیعی و تعدادی از نیروهای مردمی در محل مستقر بودند، اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، گرمای هوا و وزش باد مهار آتش‌سوزی به کندی انجام شد.

این اولین بار نیست که جنگل‌های این استان در آتش می‌سوزد. به طور کلی، تخریب جنگل‌ها یا به واسطه آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی صورت می‌گیرد یا قطع درختان و موارد دیگر.

آمار تخریب و احیای جنگل‌های لرستان

بررسی داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که استان لرستان در سال 1397 از نظر تخریب جنگل  و در مقایسه با سایر استان‌های ایران در رتبه 13 قرار داشت، اما در سال 1401 به رتبه هفتم رسید. 

از سوی دیگر، نسبت مساحت جنگل‌های احیا شده به کل مساحت جنگل‌ها نیز از سوی مرکز آمار ایران برای این استان محاسبه شده است. لرستان از این منظر در سال 1397 در رتبه 10 و در سال 1400 هم در رتبه 17 قرار داشت، اما در سال 1401 نسبت به سایر استان‌ها در رتبه هشتم قرار گرفت.