به گزارش اکوایران، نشریه اکونومیست اخیرا در گزارشی به این مسئله پرداخته که آیا نیکی هیلی توان رقابت با دونالد ترامپ و پیشی گرفتن از او را دارد یا خیر؟ در نگاه اول، پاسخ به نظر سخت نیست: به هیچ وجه! اما اگر کمی دقیق‌تر به جزئیات ماجرا بپردازیم، هیلی آنقدر هم از ماجرا دور نیست.

زمانی‌که سیاستمداران آمریکایی یکی‌یکی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور نامزد می‌شدند، بسیاری تصور می‌کردند ران دیسانتیس اصلی‌ترین رقیب ترامپ خواهد بود. با این حال، همین چند وقت پیش بود که دیسانتیس به نفع ترامپ از رقابت کنار کشید. حالا به نظر می‌رسد هیلی بیشترین شانس را برای رقابت جدی با ترامپ داشته باشد.

واقعیت این است که ترامپ با اختلاف زیادی از سایر نامزدهای ریاست‌جمهوری در آمریکا پیش افتاده و به همین خاطر عده زیادی بر این باورند که او گزینه قطعی برای جمهوری‌خواهان خواهد بود. با این حال، او با مجموعه‌ای از دادگاه‌ها روبه‌رو است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند اختلالاتی را در کارزار انتخاباتی‌اش ایجاد کند و در این شرایط، ممکن است اوضاع به نفع هیلی تغییر کند.

هیلی که در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان نخستین فرماندارِ زن در ایالت کالیفرنیای جنوبی مشغول به کار بود. حالا این زن ۵۱ ساله به عنوان اصلی‌ترین رقیب برای ترامپ شناخته می‌شود.

هیلی که در گذشته با ترامپ همکاری‌هایی داشته و حتی به عنوان نماینده او در سازمان ملل هم فعالیت کرده، به یکی از منتقدان اصلی او تبدیل شده و معتقد است شیوه مدیریت و رهبری ترامپ، قدیمی و از مد افتاده است. به اعتقاد هیلی، آمریکا استحقاق این را دارد از رهبران نسل جدید بهره‌مند شود.

در ویدیوی بالا توضیح داده‌ایم که چرا هیلی با شانس کم، همچنان می‌تواند یکی از شگفتی‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا باشد و ترامپ را شکست دهد.