به گزارش اکوایران، علی هاشم، خبرنگار لبنانی برای الجزیره نوشت: هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جدید ، در تهران، پایتخت ایران بود و ما متوجه شدیم که یک موشک به سمت اقامتگاهی که وی در آن اقامت داشت پرتاب شده است.

هنیه در تهران ترور شد. و این ممکن است کل وضعیت را در منطقه تشدید کند، به خصوص که با هدف قرار دادن فؤاد شکر، فرمانده حزب الله در اینجا در بیروت همزمان شده است. بنابراین اکنون سوال بزرگ این است که چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ عواقب آن چه خواهد بود؟ منطقه قرار است به کجا برود؟ این ممکن است ایران را مجبور به تلافی کند. هنیه در خاک آن ترور شد. بنابراین ما با وضعیت بسیار پیچیده‌ای روبرو هستیم.

همین چند ماه پیش که اسرائیل کنسولگری ایران در سوریه را هدف قرار داد، شاهد بودیم که ایران در 14 آوریل با بیش از 300 پهپاد و موشک به اسرائیل حمله کرد. ایالات متحده و اسرائیل می‌دانستند که این حمله در راه است اما این یک رویداد بزرگ در منطقه بود.

حال با توجه به ترور هنیه، مهمان ایران در خاک ایران، سوال بزرگ این است که ایران چه خواهد کرد؟ عواقب آن برای کل منطقه بزرگ خواهد بود. این می‌تواند به معنای حمله ایران به اسرائیل باشد. نمی توانم تصور کنم که در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد.