به گزارش اکوایران، ژنرال ارشد ارتش آمریکا روز شنبه سفری اعلام نشده به خاورمیانه را آغاز کرد تا در شرایطی که منطقه برای تهدید حمله ایران به اسرائیل آماده شده، مدعی شود که درباره راه‌های جلوگیری از تشدید تنش‌ها که می‌تواند به یک درگیری گسترده‌تر تبدیل شود، گفت‌وگو کند.

به نوشته رویترز، ژنرال نیروی هوایی چارلز براون، رئیس ستاد مشترک ارتش، سفر خود را از اردن آغاز کرد و گفت که در روزهای آینده برای شنیدن دیدگاه‌های رهبران نظامی به مصر و اسرائیل سفر خواهد کرد.

سفر او در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده در تلاش است تا یک توافق دست نیافتنی آتش بس را بین اسرائیل و حماس منعقد کند، که براون گفت در صورت دستیابی، «به کاهش تنش کمک می‌کند».

براون قبل از فرود در اردن به رویترز.گفت: «در عین حال با همتایانم صحبت می‌کنم که چه کارهایی می‌توانیم برای جلوگیری از هر نوع تشدید تنش‌ها انجام دهیم و اطمینان حاصل کنیم که همه اقدامات مناسب را برای (جلوگیری) از یک درگیری گسترده‌تر انجام می‌دهیم.»

در هفته‌های اخیر، ارتش ایالات متحده نیروهای خود را در خاورمیانه تقویت کرده است و ناو گروه هواپیمابر آبراهام لینکلن را به منطقه فرستاده تا جایگزین ناو گروه تئودور روزولت شود.

ایالات متحده همچنین یک اسکادران اف-22 رپتور نیروی هوایی را به منطقه فرستاده و یک زیردریایی موشک کروز را مستقر کرده است.

براون گفت: «ما برای ارسال پیامی قوی برای جلوگیری از درگیری گسترده‌تر و همچنین برای محافظت از نیروهایمان در صورت حمله به آن‌ها، توانایی بیشتری اضافه کرده ایم.»

گفتگو در مورد پاسخ اسرائیل به پاسخ احتمالی ایران

ایران وعده داده که به ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس واکنش جدی نشان دهد. حزب الله نیز پس از ترور یک فرمانده ارشد خود، گفته که پاسخ خواهد داد.

ایران به طور علنی نشان نداده است که هدف پاسخ نهایی به ترور هنیه چه خواهد بود، اما مقامات آمریکایی می‌گویند که آن‌ها به دقت در حال بررسی هرگونه نشانه‌ای هستند که نشان دهد ایران تهدید خود را عملی خواهد کرد.

براون گفت: «ما در وضعیت آماده باش خود باقی می‌مانیم و اطلاعات و تحرکات نیروها را تماشا می‌کنیم.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جدید ایران روز جمعه در گفت‌وگوی تلفنی به همتایان فرانسوی و انگلیسی خود گفت که این حق کشورش است که اقدام متقابل کند.

براون در مورد آنچه ممکن است ایران و متحدانش انجام دهند حدس و گمان نزد اما گفت که امیدوار است با همتای اسرائیلی خود در مورد سناریوهای مختلف گفتگو کند.

براون گفت: «به طور ویژه، با همتای اسرائیلی خود در مورد پاسخی که آن‌ها ممکن است بدهند، بسته به پاسخی که از سوی حزب الله یا ایران داده می‌شود، تعامل خواهم کرد.»