به گزارش اکوایران، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه در پاسخ به سوالات درباره گزارش های ادعایی مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه، گفت: «موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منازعه اوکراین هیچ تغییری نکرده است. ایران ارسال کمک نظامی به طرفین درگیر که موجب گسترش خسارات انسانی و زیرساخت‌ها، و همچنین فاصله گرفتن از گفتگوهای آتش‌بس می‌شود را امری غیرانسانی می‌داند؛ بنابراین، نه‌تنها خود چنین اقدامی نمی‌کند بلکه کشورهای دیگر را نیز به توقف ارسال سلاح به طرفین درگیر در منازعه دعوت می‌نماید.»

این در حالی است که روز جمعه سی‌ان‌ان و وال‌استریت ژورنال طی گزارش‌های جداگانه‌ای مدعی انتقال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه شده بودند.

سی‌ان‌ان، بر نقل از دو منبع مدعی شده بود ایران اخیراً موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد را به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال کرده است. این گزارش مدعی شده بود که مشخص نیست دقیقا چه زمانی موشک‌ها تحویل داده شده‌اند، اما انتقال آنها در حالی صورت می گیرد که روسیه حملات موشکی و پهپادی خود را به شهرهای اوکراین تشدید کرده است و اوکراین در زمستان امسال برای حملات گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی خود آماده می شود. 

در ماه مارس، گروه G7 بیانیه مشترکی صادر و هشدار داد که اگر تهران با ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده در تلاش‌های جنگی خود علیه اوکراین، اقدام کند، پاسخ جامعه بین‌المللی شامل «اقدامات جدید و قابل توجهی علیه ایران» خواهد بود.

سی ان ان پیشتر گزارش داده بود که روسیه موشک.ها و اجزای موشکی را از کره شمالی هم دریافت کرده است. مقامات گفته‌اند که چین به روسیه کمک می‌کند مجتمع صنعتی دفاعی خود را در مقیاس وسیعی ارتقا دهد، چرا که مسکو اکنون بلندپروازانه‌ترین توسعه خود را در تولید نظامی از زمان شوروی انجام می‌دهد. حمایت چین از روسیه شامل مقادیر قابل توجهی ماشین ابزار، موتورهای پهپاد و توربوجت و فناوری موشک های کروز است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال هم روز جمعه مدعی شد که آمریکا خطاب به متحدانش تأیید کرد که ایران موشک‌های بالستیک به روسیه ارسال کرده است. این روزنامه  به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی با بیان اینکه ایران موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه ارسال کرده، مدعی شده اقدام ایران به روسیه در اوکراین برتری قابل توجهی خواهد داد. این رسانه خبر داد که آمریکا و اروپا در حال هماهنگی تحریم‌هایی علیه ایران به دلیل حمایت از روسیه هستند.