به گزارش اکوایران، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری با اشاره به گزارش‌های رسانه‌ها در خصوص حضور سفیر روسیه در وزارت امور خارجه ایران گفت: «روسیه تصور می‌کند ایران توضیحات و استدلال‌های آن را درباره کریدور زنگزور شنیده است.»

به نوشته خبرگزاری تاس روسیه، زاخارووا گفت: «من اظهاراتی را دیده‌ام که به وزارت امور خارجه ایران نسبت داده شده است، مبنی بر اینکه این یک گفت‌وگو بود، یک دعوت [برای فرستاده روسیه]. همچنین تعابیر دیگری را در رسانه‌ها دیده‌ام. من همچنین اظهاراتی را دیده‌ام که از سوی قانونگذاران ایرانی مطرح شده است که از موضع روسیه در مورد به اصطلاح کریدور زنگزور انتقاد کرده‌اند.»

این دیپلمات افزود: «ما با شرکای خود در تماس هستیم. این یک تماس دائمی است. ما تمام توضیحات لازم را در این زمینه ارائه کرده‌ایم. ما فرض می‌کنیم که استدلال‌هایی که مطرح کردیم در تهران شنیده و درک شده است.»

زاخارووا گفت: «به وضوح، کمپین اطلاعاتی ضد روسیه از محافل خاصی الهام گرفته شده است که از هر فرصتی برای ایجاد شکاف در روابط رو به گسترش همکاری استراتژیک بین مسکو و تهران استفاده می‌کنند.»

او گفت: «بدیهی است که آن‌ها این کار را به نفع غرب انجام می‌دهند. زیرا این تنها غربی‌ها هستند که از چنین وقایعی، از پیامدهای چنین کمپین‌های اطلاعاتی سود می‌برند.»