به گزارش اکوایران، مقامات فدرال در حال آماده‌سازی طرح اتهامات جنایی به دلیل ادعای حمله هکری و افشای اطلاعات ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ توسط ایران هستند.

به گفته منابع واشنگتن پست، تحقیقات اف‌بی‌آی بر روی یک شخصیت آنلاین به نام «رابرت» متمرکز شده است که با خبرنگاران آمریکایی تماس گرفته است و به شرط ناشناس ماندن، جزئیات یک تحقیقات در جریان را شرح داده است. این شخص اسناد انتخاباتی را به اشتراک گذاشته که گفته در زمان کار برای کمپین ترامپ آن‌ها را به دست آورده است.

بازرسان اف‌بی‌آی این اتهام را مطرح کرده‌اند که فرد یا افرادی که خود را به عنوان رابرت معرفی می‌کنند، از طرف ایران عمل کرده‌اند و فایل‌های اطلاعاتی هک شده از حساب‌های ایمیل مشاوران ترامپ را به رسانه‌ها ارائه کرده‌اند. پیشنهادهایی برای انتشار این اسناد برای پولیتیکو و واشنگتن پست ارسال شد. این افراد گفتند که ممکن است پرونده اتهامات جنایی ظرف چند روز تشکیل شود.

اف‌بی‌آی و آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده ماه گذشته ادعا کردند که ایران مسئول تلاش‌های اخیر برای هک کردن کمپین‌های ریاست‌جمهوری ترامپ و بایدن-هریس است و مقامات وزارت دادگستری اکنون می‌گویند که شواهد کافی برای طرح اتهامات جنایی دارند.

اف‌بی‌آی در ماه آگوست مدعی شد: «[جامعه اطلاعاتی] مطمئن است که ایران از طریق مهندسی اجتماعی و تلاش‌های دیگر به دنبال دسترسی به افرادی است که مستقیماً به کمپین‌های ریاست جمهوری هر دو حزب سیاسی دسترسی دارند».

در بیانیه اف‌بی‌آی ادعا شده است که «دولت ایران نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا را برای منافع خود پراهمیت می‌داند و می‌خواهد برای شکل دادن به نتیجه آن تلاش کند.»