به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ؛ بیت کوین هم اکنون با افت حدود نیم درصدی در حدود قیمت 23700 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی بیت کوین به مثبت 4.5 درصد رسیده و فعلا در محدوده خوبی قرار دارد.

ارز اول بازار با ارزش بازار 451 میلیارد دلاری طی شبانه روز گذشته بیش از 27 میلیارد دلار معامله شده است.

بیت کوین که 5 روز قبل به قیمت کمتر از 21000 دلار هم رسیده بود، روز گذشته به قیمت 24500 دلار هم رسید و حالا تقریبا می توان گفت که یک گام بزرگ برای آغاز یک روند صعودی برداشته است.

البته بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین برای ورود به یک دوره صعودی بلند مدت، نیاز به شکستن سطح مقاومتی 30 هزار دلار دارد که اگر این اتفاق رخ دهد، احتمالا مجددا سرمایه زیادی روانه بازار ارزهای دیجیتال شود و برای مدتی این بازار به سرمایه گذاران خود سودهای خوبی بدهد.

اتریوم در محدوده 1700 دلار

اتریوم امروز با افت کمتر از نیم درصد در حدود قیمت 1700 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی اتریوم به مثبت 6 درصد رسیده و کمی بیشتر از بازدهی هفتگی بیت کوین است.

اتریوم با ارزش بازار 206 میلیارد دلار طی شبانه روز گذشته حدود 14 میلیارد دلار معامله شده است.

اتریوم هم برای ورود به یک روند صعودی طولانی مدت باید ابتدا از مقاومت 2000 دلار عبور کند و پس از تثبیت بالای این نرخ، می تواند برای مدت چند ماه از این ارز انتظار یک روند صعودی داشت.

رشد 50 درصدی اتریوم کلاسیک در یک هفته

امروز اکثر آلت کوین ها منفی هستند و کاهش قیمت داشته اند. اما میزان کاهش قیمت ها خیلی زیاد نیست و هیجان فروش در بازار دیده نمی شود. به جز پولکادات با افت 6 درصدی و اکسی اینفینیتی با افت 5 درصدی، مابقی ارزهای منفی افت کمتر از 5 درصد داشته اند که البته افت بسیاری از آن ها کمتر از 3 درصد است.

در میان نمادهای مثبت هم فایل کوین با رشد 11 درصدی بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده. ریپل و سولانا هم به ترتیب 5 و 4 درصد رشد کرده اند و از مثبت ترین نمادهای امروز هستند.

اما در مقیاس هفتگی وضعیت اتریوم کلاسیک همچنان بهتر از تمام نمادهای موجود در فهرست 50 ارز برتر بازار است. اتریوم کلاسیک طی یک هفته گذشته بیش از 50 درصد رشد کرده و این در حالی است که پیش از آن هم رشدهای خوبی را به ثبت رسانده بود.

فایل کوین هم با رشد 42 درصدی در یک هفته، بازدهی خوبی به خریداران داده است. یونی سواپ و اینترنت کامپیوتر هم رشد بیش از 20 درصدی در یک هفته گذشته داشته اند و بازدهی مابقی نمادها کمتر از 20 درصد بوده است.

طی یک هفته گذشته چند نماد هم با افت مواجه شده اند که البته افت آن ها بسیار کوچک است. لئو با افت 2.5 درصدی بیشترین کاهش قیمت را در یک هفته گذشته داشته است.

کاهش 17 درصدی ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال هم اکنون 1.09 تریلیون دلار است. ارزش معاملات هم با کاهش 17 درصدی به 75 میلیارد دلار رسیده است.

ارزش معاملات دیفای در شبانه روز گذشته 8 میلیارد دلار بوده و ارزش معاملات استیبل کوین ها هم رقم 69 میلیارد دلار را نمایش می دهد.