به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی پس از اینکه مقطعی در هزاره سوم قیمتی خود بود، مجددا به زیر مرز 2 هزار دلاری برگشت. مهم ترین عامل این اتفاق نیز، بازگشت سود اوراق قرضه آمریکا و شاخص سهام این کشور بود که تحت تاثیر تلاش بانک های مرکزی برای آرام نگه داشتن و اطمینان دادن به مشتریان به وقوع پیوست.

طلا در هفته گذشته تحت تاثیر تعمیق بحران بانکی و ترس سرمایه ها نزدیک به 6 درصد افزایش قیمت داشت. قیمت 2009 دلاری که طلا امروز به ثبت رساند بالاترین قیمت فلز زرد از ماه مارس سال گذشته میلادی تاکنون بود. بانک های مرکزی در روزهای گذشته اقدامات زیادی برای کنترل اوضاع انجام داده اند.

بازارهای سهام امروز بیشتر تحت تاثیر عملیات نجان بانک سوییسی کردیت سوییس بودند. قیمت طلا پس از بحران بانک سیلیکون ولی بیش از 100 دلار افزایش قیمت داشته است.

بازگشت طلا ار مرز 2 هزار دلاری را تحلیل گران حفظ سود برخی از معامله گران و سرمایه گذاران می دانند و از نظر آنها جهت کلی حرکت قیمت طلا عوض نشده است و این فلز ارزشمند که یکی از مهم ترین پناه گاه های امن سرمایه به شما می رود، با بحران کنونی چشم اندازی صعودی دارد.

همچنین بیت کوین نیز امروز تا میانه کانال 28 هزار دلاری پیشروی کرد و در ساعات انتهایی روز در حوالی مرز 28 هزار دلاری نوسان داشت. قیمت 28 هزار و 457 دلاری امروز بیت کوین بالاترین قیمت این رمزارز در نه ماه گذشته بود. قیمت بیت کوین نیز تحت تاثیر بحران بوجود آمده و احتمال عقب نشینی فدرال رزرو در جنگ با تورم از ابتدای ماه مارس تاکنون بیش از 21 درصد رشد قیمت داشته است. اتریوم نیز امروز از کانال 1800 دلاری یک کانال پایین آمد هر چند بازدهی ماهانه اش نزدیک به مثبت 10 درصد است.