به گزارش اکوایران، در حالی قیمت هر اونس طلا در آخرین ساعات روز دوشنبه تا مرز 1957 دلاری کاهش پیدا کرد که تحلیل گران مهم ترنی عامل آغاز کاهشی طلا در هفته را کاهش نگرانی ها نسبت به بحران بانکی می دانند. سرمایه ها که اکنون احساس خطر کمتری نسبت به دامن گیر شدن بحران بانکی به وجود آمده می کنند، به سمت بازارهای با ریسک بیشتر مانند سهام و نفت بازگشته اند.

زمزمه های پیدا شدن یک خریدار برای بانک ورشکست شده سیلیکون ولی باعث شده است تا بازارها آرام بگیرند و همین موضوع سبب شده است تا طلا از اوج هفته گذشته خود نزدیک به 50 دلار کمتر قیمت بخورد. نیل کشکاری رییس فدرال رزرو مینیاپلیس معتقد است که بحران های بانکی بوجود آمده اقتصاد آمریکا را یک قدم به رکود نزدیک تر می کند. این در خالی است که مقامات دیگر فدرال رزرو بر این باورند که هیچ نشانه های از بدتر شدن وضعیت بانکی در این کشور وجود ندارد. البته در روزهای اخیر برخی سیگنال های انقباضی از سوی مقامات بانک مرکزی آمریکا سبب بوجود آمدن فشار نزولی بیشتری بر روی قیمت طلا شده بود.

همچنین امروز قیمت بیت کوین نزدیک به 3 درصد افت قیمت داشت و در آخرین ساعات روز نزدیک مرز 27 هزار دلاری نوسان می کرد. بیت کوین هفته گذشته پس از ماه ها وارد کانال 28 هزار دلاری شده بود اما در انتهای هفته ای پرنوسان بازدهی مثبت 2 درصد را به ثبت رساند.

همچنین قیمت اتریوم نیز هفته را با ریزش قیمتی حدود 3 درصدی آغاز کرد تا دومین رمزارز بزرگ جهان مجددا در آستانه از دست دادن مرز 1700 دلاری قرار بگیرد. اتریوم هفته گذشته بازدهی منفی یک درصد را به ثبت رسانده بود.