کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نگرانی‌های مربوط به صندوق‌های معامله بیت کوین را برای مدیران دارایی بیان می‌کند.

طبق آنچه در گزارش رویترز آمده، به گفته یک منبع آگاه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلام کرده است که درخواست‌های اخیر مدیران دارایی برای راه‌اندازی صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) به اندازه کافی واضح و جامع نبوده است.

منبع آگاه روز جمعه افزود که سازمان بورس و اوراق بهادار نگرانی‌های خود را به صرافی‌هایی از جمله صرافی نزدک که درخواست‌های مذکور را به نمایندگی از مدیران دارایی ارسال کرده‌اند، اعلام کرده است.

بیت کوین، که از زمان ثبت درخواست BlackRock در 15 ژوئن جهش کرد، پس از آن که وال استریت ژورنال برای اولین بار در روز جمعه از گزارش منفی سازمان بورس و اوراق در این باره خبر داد، سقوط کرد. بزرگترین ارز دیجیتال جهان آخرین بار با افت 1 درصدی به 30.142 دلار رسید.

بسیاری از شرکت‌ها از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده‌اند.

گشایش پرونده‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین توسط شرکت‌های بزرگ، امیدهای بزرگی در سرمایه‌گذاران ایجاد کرده بود که بالاخره یک صندوق بورسی بیت‌کوین توسط سازمان اوراق بهادار تأیید می‌شود و علاقه به ارزهای دیجیتال را که توسط یک سری از سقوط‌های شرکت‌های رمزنگاری از جمله سقوط ناگهانی صرافی FTX در گذشته آسیب دیده‌اند، احیا می‌کند.

سازمان بورس و اوراق بهادار در سال‌های اخیر ده‌ها برنامه اینچنینی مربوط به  بیت کوین را رد کرده است.

در تمام موارد، این سازمان اعلام کرد که پرونده‌ها با استانداردهای طراحی‌شده برای جلوگیری از روش‌های کلاهبرداری و دستکاری و محافظت از سرمایه‌گذاران و منافع عمومی مطابقت ندارد.

پس از تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار، سهام مرتبط با بلاک‌چین کاهش یافت، به طوری که Coinbase (COIN.O) و پلتفرم‌های Riot (RIOT.O) و Marathon Digital (MARA.O) بین 3 تا 3.7 درصد کاهش یافتند.