به گزارش اکوایران، قیمت بیت کوین در حدود 30600 دلار ثابت است. بیت‌کوین شاهد افزایش 0.50 درصدی در روز چهارشنبه بود.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در ژوئن 0.2 درصد افزایش یافت که نشان‌دهنده افزایش 3 درصدی نسبت به سال گذشته است که پایین ترین سطح از مارس 2021 است.

با انتشار داده‌های اصلی تورم ایالات متحده، سرمایه‌گذاران در حال ارزیابی تاثیر بالقوه بر قیمت بیت‌کوین هستند.

این کاهش قابل توجه پس از آن صورت می گیرد که افزایش هزینه های انرژی باعث شد تورم در ژوئن سال گذشته به اوج 9.1 درصد برسد.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اکنون 12 ماه متوالی کاهش تورم را نشان می دهد.

این کاهش تورم پیامدهایی برای بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال دارد.

نرخ‌های تورم پایین‌تر می‌تواند وضعیت بیت‌کوین را به عنوان پوششی در برابر کاهش ارزش پول سنتی و فشارهای تورمی تقویت کند.

علاوه بر این، ارقام پایین‌تر تورم ممکن است نگرانی‌ها در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی را کاهش دهد.

یک محیط سیاست پولی سازگارتر می‌تواند حمایت بیشتری از بازار ارزهای دیجیتال فراهم کند، زیرا نرخ‌های بهره پایین سرمایه گذاری در بازارهایی مانند بیت کوین را جذاب تر می‌کند.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

بیت‌کوین در حال حاضر روند نزولی خفیفی را نشان می دهد و حدود 30500 دلار معامله می شود.

علیرغم مواجهه با مقاومت نزدیک به سطح 31000 دلار، توانسته است اندکی پایین تر از آن باقی بماند، به ویژه در حدود 30500 دلار.

پیشرفت موفقیت‌آمیز بالاتر از این سطح مقاومت، این پتانسیل را دارد که قیمت بیت‌کوین را به سمت هدف بعدی در حدود 32500 دلار یا به طور بالقوه حتی بالاتر، تقریباً 34،150 دلار سوق دهد.

داده‌های چشمگیر تورم ایالات متحده

به گزارش اکوایران، قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه ژوئن نسبتاً افزایش یافت و با کاهش بیشتر تورم، کمترین افزایش سالانه خود را در بیش از دو سال اخیر به ثبت رساند، اما احتمالاً آنقدر سریع نیست که فدرال رزرو را از از سرگیری افزایش نرخ‌های بهره در این ماه منصرف کند.

گزارش وزارت کار در روز چهارشنبه همچنین نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده زیربنای کمترین رشد ماهانه خود از آگوست 2021 را به ثبت رساندند. کاهش قابل توجه تورم زمینه‌ای باعث افزایش شدید در بازارهای سهام و اوراق قرضه شد.

کریستوفر روپکی می‌گوید: «تورم نمرده است، اما فشار همه‌گیر فوق‌العاده بر قیمت‌ها ناشی از کمبود و تغییر به سمت خرید در خانه به وضوح پایان یافته است و فدرال رزرو برای اولین بار دست بالا را در مبارزه با تورم دارد.» 

شاخص CPI در ماه گذشته پس از افزایش 0.1 درصدی در ماه می، 0.2 درصد افزایش یافت. Shelter که شامل اجاره ها می شود، 70 درصد از افزایش CPI را در ماه گذشته به خود اختصاص داد. همچنین در بیمه وسایل نقلیه موتوری و همچنین قیمت بنزین افزایش یافت.

 

در 12 ماه منتهی به ژوئن، CPI 3.0٪ افزایش یافت. این کمترین افزایش نسبت به سال قبل از مارس 2021 و به دنبال افزایش 4.0 درصدی در ماه مه بود.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که CPI در ماه گذشته 0.3 درصد افزایش یابد و نسبت به سال قبل 3.1 درصد افزایش یابد.

تورم سالانه یک سوم ژوئن گذشته است، زمانی که قیمت ها 9.1 درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش از نوامبر 1981 بود و اوج نرخ CPI سال به سال را نشان داد.

CPI سال به سال تا حدودی کند می شود زیرا افزایش های بزرگ سال گذشته از محاسبه خارج شده است.

کاهش تورم همچنین به معنای افزایش قدرت خرید برای مصرف کنندگان بود. درآمد هفتگی تعدیل شده بر اساس تورم برای کارگران خصوصی 0.5 درصد افزایش یافت و نسبت به سال قبل 0.6 درصد افزایش یافت.

رئیس جمهور جو بایدن گفت داده های تورم و دستمزدها شواهدی است مبنی بر اینکه سیاست اقتصادی او که توسط اقتصاددانان "Bidenomics" خوانده می شود، نتایجی را ارائه می دهد و قول داد که "به مبارزه برای کاهش هزینه های خانواده ها هر روز ادامه دهد."

با این وجود، تورم بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو باقی مانده است، در حالی که بازار کار همچنان در تنگنا قرار دارد. اگرچه افزایش اشتغال در ژوئن کمترین میزان در 2-1/2 سال گذشته بود، اما نرخ بیکاری نزدیک به سطوح پایین تاریخی کاهش یافت و رشد دستمزدها قوی بود. با این حال، عقب‌نشینی تورم خوش‌بینی محتاطانه‌ای را افزایش داد که اقتصاد می‌تواند از رکودی که خیلی پیش‌بینی می‌شد اجتناب کند.

همچنین استدلال علیه افزایش بیشتر نرخ بهره را تقویت کرد. بانک مرکزی ایالات متحده در سال جاری دو افزایش نرخ بهره را احتمالا انجام خواهد داد، از جمله افزایشی که در این ماه پیش بینی می شود.

سهام در وال استریت معاملات بالاتری داشتند. دلار در برابر سبدی از ارزها کاهش یافت و همچنین قیمت های خزانه داری آمریکا افزایش یافت.