به گزارش اکو ایران قیمت طلا در حالی در روزی که گذشت کاهشی بود که روز پنجشنبه با رسیدن به قله ۱۹۸۷ دلاری بالاترین سطح قیمتی خود در دو ماه گذشته را به ثبت رسانده بود.
با این حال با کاهش قیمت در روز جمعه اما بازدهی هفتگی قیمت دلار در محدوده مثبت 0.4 درصد قرارگرفته‌است تا سومین هفته صعودی طلا به طور متوالی به ثبت برسد.
به عقیده کارشناسان کاهش قیمت طلا در روز جمعه اولاً به دلیل افزایش ارزش شاخص دلار بود؛ شاخص دلار ارزش پول آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای معتبر جهانی اندازه می گیرد.
دلیل دوم کاهش قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته نیز بر میگشت به تردید معامله‌گران نسبت به اقدام فدرال رزرو در جلسه هفته آینده.
همچنین امروز در بازار رمز ارزها نیز قیمت بیت کوین اندکی یعنی در حدود 0.4 درصد افزایش پیدا کرد تا قیمت بزرگ ترین رمز ارز دنیا به ۲۹ هزار و ۸۶۰ دلار برسد. در روزهای گذشته قیمت بیت کوین بین کانال های ۲۹ و ۳۰ هزار دلار در حال نوسان بوده است. ارزش هر بیت کوین از ابتدای هفته جاری تاکنون نزدیک به 1.3 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین امروز اتریوم نیز نزدیک به سه دهم درصد افزایش قیمت داشت تا قیمت این رمز ارز نیز به نزدیکی سطح ۱۸۹۵ دلار برسد.