به گزارش اکو ایران قیمت هر اونس از این فلز ارزشمند در هفته‌ای که گذشت به غیر از روز جمعه در تمام روزهای دیگر کاهشی بود.
در حقیقت افزایش قیمت در روزی که گذشت در حالی اتفاق افتاد که طلا ۵ روز متوالی قبل از آن بازدهی منفی داشت. با این حساب قیمت هر اونس طلا در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد نزدیک به ۲ درصد کاهش یافت و این بدترین هفته طلا از ماه فوریه سال جاری تاکنون بود.
تحلیل گران افزایش ارزش دلار و همچنین ارسال سیگنال های انقباضی از سوی مقامات فدرال رزرو را عامل اصلی کاهش قیمت طلا عنوان کردند. ارزش دلار پس از صحبت های جرمی پاول در کنگره ایالات متحده آمریکا افزایش پیدا کرد و دلیل اصلی آن سیگنال سکان دار فدرال رزرو در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره بود.

تحلیل گران بر این باورند که صحبت های پاول در کنگره آمریکا درباره اینکه به زودی هیچ نوع کاهشی در نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا مشاهده نخواهد شد سیگنالی بسیار نزولی برای فلزات از جمله طلا به حساب می آید.
 

همچنین در روزی که گذشت بیت کوین در ادامه روند صعودی خود توانست از مرز ۳۱ هزار دلار نیز برای ساعاتی عبور کند و تا سقف ۳۱۴۰۰ دلار افزایش پیدا کند.
بیت کوین در روز جمعه بیش از دو و نیم درصد افزایش قیمت داشت تا با این حساب بزرگ ترین رمز ارز جهان در هفته‌ای که گذشت نزدیک به ۱۶ و نیم درصد افزایش قیمت داشته باشد. این یکی از بهترین هفته های بیت کوین در چند ماه اخیر بود.
 همچنین قیمت اتریوم نیز امروز نزدیک به یک و نیم درصد افزایش داشت تا دومین رمزارز بزرگ جهان نیز به بالای مرز 1900 دلار صعود کند. اتریوم در هفته گذشته نزدیک به 10.5 درصد افزایش قیمت داشته تا هفته باشکوه رمز ارزها صعودی تمام شود.