به گزارش اکوایران، در هفته‌های اخیر اتریوم روند نزولی را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر نشان داده است؛ جایی که عوامل صعودی برای حفظ منطقه حمایت بحرانی 1900 دلار تلاش کردند. این به عوامل نزولی اجازه داد تا تسلط پیدا کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که در جریان معاملات اخیر تغییری در جو قیمتی وجود داشته باشد.

در نمودار روزانه، اتریوم افزایش 2 درصدی را تجربه کرد. یک حرکت مثبت در نمودار هفتگی قابل مشاهده است، اگرچه نسبتاً کم باقی می‌ماند.

با وجود حرکت صعودی، اگر اتریوم نتواند قیمت خود را بالاتر از منطقه معاملاتی فوری حفظ کند، خطر بالقوه کاهش حرکت صعودی وجود دارد. از نقطه نظر فنی، آلت‌کوین با افزایش قدرت خرید در جلسات معاملات اخیر به سمت صعودی متمایل شده است.

هم انباشت و هم تقاضا در این تغییر مثبت نقش داشته‌اند. علاوه بر این، ارزش بازار اتریوم رشد کرده که نشان‌دهنده افزایش تقاضا در معاملات گذشته است.

در زمان انتشار این گزارش، اتریوم 1840 دلار قیمت داشت. در حال حاضر به سطح مقاومت فوری خود یعنی 1850 دلار نزدیک می‌شود.

نزدیک شدن به این سطح ممکن است باعث کاهش قیمت شود. با این حال، اگر آلت‌کوین با موفقیت از 1850 دلار عبور کند و موقعیت معاملاتی بالاتر از مقاومت بعدی در 1870 دلار ایجاد کند، می تواند نشان‌دهنده یک دوره طولانی‌تر از فعالیت صعودی باشد.

از طرف دیگر، سطح پشتیبانی 1780 دلار و پس از آن سطح حمایت 1760 دلار است. سقوط در این محدوده ممکن است منجر به حرکت نزولی بیشتر در قیمت شود.

حجم معاملات اتریوم در جلسه قبل کمتر بود. اما سبز بودن آن نشان از ورود خریداران به بازار دارد.

تحلیل فنی

با توجه به فعالیت خریدار، پس از افت قابل توجه در 48 ساعت گذشته، تقاضا برای آلتکوین افزایش یافته است. شاخص قدرت نسبی (RSI) به بالای 60 صعود کرد که حاکی از احیای آلت‌کوین است و نشان می‌دهد که فعالیت خریدار از فعالیت فروشنده پیشی گرفته است.

علاوه بر این، قیمت بالاتر از خط 20-Simple Moving Average (SMA) باقی ماند که نشان می‌دهد خریداران نیروی محرکه حرکت قیمت بازار هستند.

مشاهدات دیگر این است که اتریوم بالاتر از خط میانگین متحرک 200 ساده (SMA) (سبز) باقی مانده است. این نشان می‌دهد که قبل از کاهش حرکت صعودی می‌توان یک افزایش قابل توجه قیمت را پیش‌بینی کرد.

در ارتباط با افزایش تقاضا، اتریوم سیگنال‌های خرید را در نمودار روزانه به نمایش گذاشت. واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) که بیانگر حرکت قیمت و تغییرات بالقوه است، هیستوگرام‌های سبز رنگ را با سیگنال‌های خرید نشان داد.

این سیگنال‌های خرید همچنین حاکی از حرکت بالقوه صعودی قیمت در جلسات معاملاتی فوری بعدی است.