به گزارش اکوایران، ترکیه در حال تدوین مقررات جدیدی برای نظارت بر دارای‌هایی دیجیتال است. این اقدام ترکیه در جهت ترغیب گروه مالی اقدام ویژه پولشویی موسوم به اف‌ای‌تی‌اف برای خارج کردن این کشور از «لیست خاکستری» خود است.

به نوشته کوین تلگراف، لیست خاکستری اف‌ای‌تی‌اف شامل کشورهایی است که اقدام و تلاش کافی برای مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم انجام نداده‌اند.

مهمت شیمشک، وزیر دارایی ترکیه، اظهار داشته که تنها موضوع باقی مانده برای انطباق فنی با اف‌ای‌تی‌اف، مربوط به دارایی‌های رمزنگاری شده است و ترکیه با تمام 40 استاندارد دیگر این سازمان کاملا مطابقت دارد.

 وزیر دارایی ترکیه به برنامه‌هایی برای ارائه قانون دارایی‌های کریپتو به مجلس این کشور اشاره کرده که می‌تواند ترکیه را از لیست خاکستری خارج کند.

به گفته این مقام ترکیه: «ما در اسرع وقت لایحه‌ای در مورد دارایی‌های رمزنگاری‌شده به پارلمان ارائه خواهیم کرد و پس از آن، اگر ملاحظات سیاسی دیگری وجود نداشته باشد، دلیلی برای ماندن ترکیه در فهرست خاکستری وجود نخواهد داشت».

تازه‌ترین قیمت بیتکوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز چهارشنبه (10 آبان) از 34 هزار و 138 دلار تا 35 هزار و 114 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 9 شب به وقت ایران، بیش از 34 هزار و 400 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‎کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این رمزارز حدود 17 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 17 میلیارد و 95 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود نیم درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 1783 تا 1828 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 9 شب به وقت ایران، حدود 1800 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 7 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 7 میلیارد و 64 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است.