به گزارش اکوایران، تنها سه روز پس از آغاز فعالیت صندو‌های قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای در ایالات متحده آمریکا، حجم معاملات این صندوق‌ها هشت‌رقمی شد.

به نوشته کوین تلگراف، بررسی‌ یکی از کارشناسان بلومبرگ نشان می‌دهد که تا ۱۶ ژانویه (26 دی)، ارزش معاملات ETFهای بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است‌.

با این حال، آغاز به کار این صندوق‌ها، بحث‌هایی به همراه داشته است چراکه نه تنها در این مدت قیمت بیت‌کوین افزایش نیافته، بلکه با کاهش شدیدی همراه شده است. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در روزهای اخیر بدترین عملکرد یک‌ماهه خود را ثبت کرده است.

از سوی دیگر، کارشناس بلومبرگ با وجود افت ارزش بیت‌کوین، حجم معاملات  ETFهای این ارز دیجیتال را برجسته کرده است؛ او در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشته: «بگذارید توضیح دهم که حجم معاملات به ارزش ۱۰ میلیارد دلار تنها طی سه روز تا چه اندازه شگفت‌انگیز است؛ در سال ۲۰۲۳ میلادی ۵۰۰ صندوق قابله معامله راه‌اندازی شد (صندوق‌ها‌ی قابل معامله بیت‌کوین همگی در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شدند) که حجم معاملات آن‌ها در تمام سال ۲۰۲۳، در مجموع ۴۵۰ میلیون دلار بود.

در میان ETFهای بیت‌کوین که توسط شرکت‌های مختلف ارائه شده، شرکت بلک‌راک با کسب ۷۰۰ میلیون دلار سود خالص طی سه روز، عملکرد قابل توجهی داشته است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تصمیمی تاریخی که معامله‌گران مدت‌ها انتظار آن را داشتند، در روز چهارشنبه (20 دی) به فعالیت صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین مجوز داد تا راه برای سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان آسان‌تر شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (27 دی) از 42 هزار و 211 دلار تا 43 هزار و 192 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 42 هزار و 560 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 500 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 21/47 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود 9 درصد افت داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 521 دلار تا 2 هزار و 592 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 530 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 25 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 11/04 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود 4 درصد افزایش یافته است.