به گزارش اکوایران، تصمیم شرکت خودروسازی تسلا برای فروش بیت‌کوین‌هایش باعث شده این شرکت از یک سود ۳۰۰ میلیون دلاری بی‌نصیب بماند.

به نوشته کوین تلگراف، تسلا در فوریه ۲۰۲۱ میلادی، ۱/۵ میلیارد دلار را به خرید بیت‌کوین اختصاص داد و در آن زمان، قیمت این ارز دیجیتال در کانال ۳۶ هزار دلار قرار داشت.

اما شرکت تسلا حدود ۱۰ درصد از بیت‌کوین‌ها را به فروش رساند. سپس در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲، این شرکت حدود ۷۵ درصد از دارایی‌های بیت‌کوین خود را فروخت. ایلان ماسک، مدیر شرکت تسلا، در آن زمان اعلام کرد که هدف از این فروش‌ها، تقویت ترازنامه مالی تسلا بوده است.

اگر ایلان ماسک تمام سرمایه‌گذاری شرکت خود در بیت‌کوین را حفظ کرده بود، با توجه به قیمت کنونی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال (حدود 42 هزار دلار)، تسلا ۳۰۰ میلیون دلار سود خالص کسب می‌کرد.

بسیاری از تحلیل‌گران افزایش ارزش بیت‌کوین را در سال 2024 پیش‌بینی می‌کنند و خوش‌بینی خود را به تأیید صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین در ایالات متحده و تأثیر پیش‌بینی‌شده رویداد آتی هاوینگ بیت‎‌کوین نسبت می‌دهند. با این حال، از زمان آغاز به کار ETFهای بیت‌کوین، ارزش این ارز دیجیتال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو شده است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (8 بهمن) از 41 هزار و 934 دلار تا 42 هزار و 817 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، در آستانه 42 هزار دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 200 دلار افزایش یافته است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 15/92 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود 1 درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 257 دلار تا 2 هزار و 306 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 260 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 5 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 6/79 میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته، حدود 9 درصد کاهش یافته است.