به گزارش اکوایران،‌ بیت‌کوین از 11 ژانویه (21 دی) و همزمان با آغاز فعالیت صندوق‌های قابل معامله این ارز دیجیتال (ETFهای بیت‌کوین) که سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین رمزارز جهان را تسهیل می‌کند،‌ با کاهش قیمت بیش از 20 درصدی مواجه شده است.

به نوشته بلومبرگ،‌ این اتفاق باعث شده معامله‌گران نسبت به تأثیرات بالقوه ETFها بر عملکرد بیت‌کوین، محتاط‌تر شوند. قیمت این ارز دیجیتال در زمان‌ آغاز به کار صندوق‌های قابل معامله از جمله ETFهای شرکت‌های بلک‌راک و فیدلیتی، به بیش از 49 هزار دلار جهش کرد؛ با این حال،‌ بیت‌کوین تا حدود ساعت 8 شب سه‌شنبه (3 بهمن) به وقت ایران کمی بیش از 39 هزار دلار معامله شده است. قیمت بیت‌کوین طی روز سه‌شنبه به حدود 38 هزار و 500 دلار نیز کاهش پیدا کرد که نشان از افت 20/5 درصدی قیمت آن نسبت به سطح قیمتی 49 هزار دلار است.

بیت کوین

تحلیل‌گران صرافی بیت‌فینکس در یادداشتی نوشتند: «از آنجایی که به نظر می‌رسد فشار نزولی بر بازار کریپتو حاکم است، سطوح بعدی قیمت حیاتی بیت‌کوین که می‌تواند پشتیبانی را فراهم کند، بین 38 هزار دلار تا 36 هزار دلار تخمین زده می‌شود.»

10 صندوق قابل معامله بیت‌کوین که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تأیید شده‌اند، تاکنون 1/1 میلیارد دلار جریان خالص سرمایه در این ماه ثبت کرده‌اند. با این حال، صندوق قابل معامله بیت‌کوین شرکت گری‌اسکیل موسوم به (Grayscale Bitcoin Trust)، نزدیک به 3/5 میلیارد دلار خروج سرمایه را تجربه کرده است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (3 بهمن) از 38 هزار و 546 دلار تا 40 هزار و 159 دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از هزار و 500 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 32/72 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، بیش از 9 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 169 دلار تا 2 هزار و 351 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 8 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 200 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از 165 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 16/39 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، 14 درصد کاهش یافته است.