به گزارش اکوایران، نوسان قیمت بیت‌کوین طی سه روز اخیر محدود بوده و بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در حال فراهم کردن شرایط در جهت ثبت رکوردهای قیمتی است.

به نوشته کریپتو پوتیتو، به غیر از بیت‌کوین دیگر ارزهای دیجیتال نیز توانسته‌اند در یک هفته اخیر با رشد قیمت همراه شوند که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به سولانا و آوالانچ اشاره کرد.

تثبیت قیمت بیت‌کوین

در حال حاضر بیت‌کوین با قیمت حدود 42 هزار دلار مبادله می‌شود و این رمزارز توانسته جای پای خود را در کانال 42 هزار دلار محکم کند. قیمت این ارز دیجیتال در روزهای شنبه و یکشنبه نوسان کمی داشت، اما هفته گذشته یک جریان متفاوت برای قیمت این رمزارز بود؛‌ بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در هفته گذشته تا کانال 39 هزار دلار نیز سقوط کرد.

در 10 روز گذشته، سلطه بیت‌کوین در بازار کلی ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. در حال حاضر، درصد تسلط این ارز دیجیتال حدود 52/4 درصد است. این درصد نشان‌دهنده نسبت کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال است که به بیت‌کوین نسبت داده می‌شود. درصد تسلط بالاتر نشان می‌دهد که بیت‌کوین در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال در طول دوره مشخص شده، نفوذ یا کنترل بیشتری بر بازار کلی ارزهای دیجیتال داشته است.

اعلان جنگ سولانا به سطوح مقاومتی بالاتر

عملکرد ‌اکثر ارزهای دیجیتال طی روزهای اخیر مانند بیت‌کوین بوده و قیمت آن‌ها با نوسان همراه نبوده است. رمزارزهای کانفلوکس (Conflux) و سوئی (Sui) در میان استثناهایی هستند که با افزایش ارزش همراه شدند و قیمت آن‌ها به ترتیب 10 و 3 درصد افزایش یافت.

در حالیکه سولانا طی امروز با رشد قیمت بیش از 5 درصدی در مقایسه با 24 ساعت گذشته همراه بوده، ارزش این ارز دیجیتال طی یک هفته اخیر، 10 درصد جهش داشته است. این رمزارز به یک موفقیت بزرگ دست یافته و تا ساعت حدود 11 شب به وقت ایران، بیش از 100 دلار معامله شده است. سرمایه‌گذاران چشم‌انتظار تبدیل شدن 100 دلار به کف حمایتی سولانا هستند تا این ارز دیجیتال بتواند از سطوح مقاومتی بالاتری عبور کند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (9 بهمن) از 41 هزار و 824 دلار تا 43 هزار و 301 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، در آستانه 43 هزار دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود هزار دلار افزایش یافته است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 19/90 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود 6 درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 237 دلار تا 2 هزار و 311 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 300 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 40 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 8/72 میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته حدود 3 درصد کاهش یافته است.