به گزارش اکوایران، دولت ایالات متحده آمریکا از طریق اداره اطلاعات انرژی این کشور، تحقیقات اضطراری را در مورد مصرف انرژی بیت‌کوین و استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال آغاز کرده است.

به نوشته فوربس، هدف اداره اطلاعات انرژی آمریکا تجزیه و تحلیل پیامدهای مصرف انرژی، شناسایی مناطق با رشد بالا استخراج رمزارز و تعیین کمیت منابع برق مورد استفاده در استخراج ارزهای دیجیتال است. این اقدام به دنبال نگرانی‌ها در مورد ماهیت انرژی‌بر استخراج بیت‌کوین است که احتمال آسیب عمومی در داخل آمریکا را افزایش می‌دهد.

این بررسی اضطراری باعث ایجاد ترس در جامعه ارزهای دیجیتال از سرکوب احتمالی دولت شده است و منتقدان، هدف مستقیم این اقدام را بخش دارایی‌های دیجیتال می‌دانند. علاوه بر این، نظرات در مورد انگیزه‌های پشت این بررسی اضطراری متفاوت است. برخی استدلال می‌کنند که این پاسخی است به محبوبیت روزافزون بیت‌کوین به‌ویژه به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های اقتصادی.

افزایش قابل توجه عرضه دلار آمریکا و بدهی ملی آمریکا در طول همه‌گیری کووید-19 و پس از آن، نگرانی‌ها را در مورد سقوط بالقوه دلار افزایش داده است. حامیان بیت‌کوین، این ارز دیجیتال را به عنوان محافظی در برابر چنین عدم قطعیت‌های اقتصادی می‌دانند و انعطاف‌پذیری ارزهای دیجیتال را یک نکته مثبت می‌دانند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (14 بهمن) از 42 هزار و 882 دلار تا 43 هزار و 370 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، بیش از 43 هزار و 60 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 130 دلار افزایش یافته است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 11/89 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از 3 درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 293 دلار تا 2 هزار و 329 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 300 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 3 دلار بیشتر شده است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 4/90 میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته بیش از 1 درصد افزایش یافته است.