به گزارش اکوایران، چین در حال برنامه‌ریزی برای اصلاح قابل توجه در مقررات ضد پول‌شویی خود است و بخشی از این اصلاح به گنجاندن تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در مقررات ضد پول‌شویی مربوط می‌شود.

به نوشته کوین‌ تلگراف، این اقدام به دنبال درخواست‌های سیاست‌گذاران این کشور برای افزایش نظارت بر صنعت ارزهای دیجیتال در چین است. نخست‌وزیر چین در 22 ژانویه ریاست جلسه‌ای را بر عهده داشته که در آن درباره اصلاح قوانین مرتبط با جلوگیری از پول‌شویی تا سال 2025 میلادی، بحث شده است. این نخستین تجدید نظر اساسی در مقررات ضد پول‌شویی چین از سال 2007 محسوب می‌شود.

مقررات اصلاح‌شده به عنوان پاسخی به چالش‌های ناشی از ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال در زمینه پول‌شویی در نظر گرفته می‌شود. وانگ شین، استاد دانشکده حقوق دانشگاه پکن، با توجه به استفاده روزافزون از ارز دیجیتال برای اهداف پول‌شویی، بر ضرورت تعریف قانونی دارایی‌های دیجیتال در مبارزات پول‌شویی تأکید کرده است.

در حالی که پیش‌نویس اصلاح‌شده شامل مقرراتی برای جلوگیری از پول‌شویی دارایی‌های دیجیتال است، کارشناسان به فقدان دستورالعمل‌های عملیاتی برای اقدامات بعدی مانند توقیف دارایی و مصادره اموال در جهت جلوگیری از جرایم پول‌شویی اشاره دارند.

چین در سال 2021 استفاده از ارزهای دیجیتال، فعالیت‌های ماینینگ و ارائه خدمات توسط صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی در این کشور را ممنوع کرد. با وجود این ممنوعیت، سرمایه‌گذاران چین راه‌هایی برای دسترسی به بازار ارزهای دیجیتال پیدا کرده‌اند که خطرات پول‌شویی را به همراه دارد. هدف مقررات اصلاح‌شده، ایجاد دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تر برای کاهش خطرات مرتبط با تراکنش‌های ارزهای دیجیتال است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (11 بهمن) از 42 هزار و 352 دلار تا 43 هزار و 739 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، بیش از 43 هزار و 460 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 100 دلار افزایش یافته است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 23/35 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، بیش از 9 درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 281 دلار تا 2 هزار و 350 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 335 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 40 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 10/12 میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته بیش از 5 درصد افزایش یافته است.