به گزارش اکوایران، بر اساس تحلیل «مایکل ون د پوپ»، مدیرعامل MNTrading، اتریوم ممکن است در رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی خود از بیت‌کوین پیشی بگیرد. تحلیل ون د پوپ پیش‌بینی می‌کند که اتریوم به دلیل راه‌اندازی آتی صندوق‌های قابل معامله در ایالات متحده، می‌تواند به سطوح قیمتی جدیدی دست یابد.

به نوشته کوین تلگراف، این ETFها در حالیکه هنوز به طور کامل تأیید نشده‌اند، از تأیید اولیه مقامات مربوطه در آمریکا برخوردار شده‌اند که نشان‌دهنده تغییر مثبتی برای اتریوم است. در حال حاضر اتریوم حدود 3850 دلار معامله می‌شود که همچنان پایین‌تر از رکورد 4900 دلاری ثبت‌شده در اواخر سال 2021 است.

ون د پوپ معتقد است سلطه بیت‌کوین بر بازار کریپتو که اخیرا به 58 درصد رسیده است، احتمالا کاهش خواهد یافت و همین امر، فرصت‌های رشد بیشتری را برای آلت‌کوین‌ها از جمله اتریوم فراهم می‌کند.

انتظار بازار از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله اتریوم اینگونه است که احتمال دارد سهم بیت‌کوین از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال کاهش یابد. این تغییر می‌تواند منجر به تمرکز دوباره روی آلت‌کوین‌ها شود و به‌طور قابل توجهی به اتریوم منفعت برساند. ون د پوپ ادعا می‌کند که ارزش آلت‌کوین‌ها در حال حاضر در مقایسه با بیت‌کوین بسیار پایین است، به همین دلیل اتریوم احتمالا به‌زودی به بالاترین قیمت تاریخی خود برسد.

در یک تحول مهم دیگر، صندوق قابل معامله بیت‌کوین متعلق به شرکت بلک‌راک از صندوق گِری اسکیل پیشی گرفته و به بزرگ‌ترین صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای در جهان تبدیل شده است. تا 28 می (8 خرداد)، صندوق قابل معامله بیت‌کوین بلک‌راک دارای 288 هزار و 670 بیت‌کوین بوده است،‌ درحالیکه تعداد بیت‌کوین‌های صندوق قابل معامله گری اسکیل به 287 هزار و 450 بیت‌کوین رسیده است. این تغییر مدتی است که توسط ناظران بازار پیش‌بینی می‌شد.

از زمان راه‌اندازی ETF گری اسکیل از ماه ژانویه، این صندوق به‌طور پیوسته در حال از دست دادن دارایی‌های تحت مدیریت خود بوده است، به طوری که دارایی‌های آن از تقریبا 620 هزار بیت‌کوین به تعداد فعلی رسیده که نشان‌دهنده کاهش 53 درصدی است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (9 خرداد) از 67 هزار و 394 دلار تا 68 هزار و 897 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 19:10 به وقت ایران، 67 هزار و 411 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 550 دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 27/61 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، بیش از 3 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 754 دلار تا 3 هزار و 886 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 19:10 به وقت ایران، 3 هزار و 763 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 90 دلار کمتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در 24 ساعت گذشته 18/50 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل حدود 1 درصد افزایش یافته است.