به گزارش اکوایران، بورس اوراق بهادار استرالیا نخستین صندوق قابل معامله بیت‌کوین (ETF) در این کشور را تأیید کرده است که از تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) شروع به معامله خواهد کرد.

به نوشته کوین تلگراف، شرکت سرمایه‌گذاری VanEck صادرکننده این ETF بیت‌کوین با نام VanEck Bitcoin ETF (VBTC) خواهد بود. این تأییدیه تنها چند ماه پس از تأیید شروع معاملات صندوق قابل معامله بیت‌کوین این شرکت در ایالات متحده در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) صورت می‌گیرد.

آریان نییرون، مدیرعامل VanEck در منطقه آسیا و اقیانوسیه، اعلام کرد کرد که تقاضا برای قرار گرفتن در معرض بیت‌کوین در استرالیا، به‌ویژه از طریق یک ابزار سرمایه‌گذاری تنظیم‌شده، شفاف و آشنا در حال افزایش است.

نییرون گفت: «ما تشخیص می‌دهیم که بیت‌کوین یک دارایی نوظهور است که بسیاری از مشاوران و سرمایه‌گذاران می‌خواهند به آن دسترسی داشته باشند.»

او افزود: «VBTC همچنین با مدیریت تمام پیچیدگی‌های پشت صحنه، بیت‌کوین را در دسترس‌تر می‌کند. دیگر نیازی به درک جنبه‌های فنی به دست آوردن، ذخیره و ایمن‌سازی دارایی‌های دیجیتال نیست.»

اگرچه این نخستین‌بار است که یک ETF بیت‌کوین توسط بورس اوراق بهادار استرالیا تأیید می‌شود، اما طی دو سال گذشته دو مورد دیگر از راه‌اندازی ETF‌های بیت‌کوین در استرالیا وجود داشته است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (26 خرداد) از 65 هزار و 976 دلار تا 66 هزار و 446 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 22:12 به وقت ایران، 66 هزار و 138 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 600 دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 17/57 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود 5 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 474 دلار تا 3 هزار و 592 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 22:12 به وقت ایران، 3 هزار و 560 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 170 دلار بیشتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در 24 ساعت گذشته 14/77 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود 3 درصد کاهش یافته است.