به گزارش اکوایران، مسعود پزشکیان فردا -اول مهر 1403- در راس هیاتی برای حضور در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد کرد.

تعدادی از وزرا و معاونان رییس جمهور و برخی نمایندگان مجلس مسعود پزشکیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

پزشکیان بامداد سه‌شنبه به وقت تهران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی و مواضع ایران درباره مسائل بین‌المللی را تشریح خواهد کرد. او همچنین در حاشیه این نشست، دیدارهایی با برخی مقامات و سران کشورها خواهد داشت و در نشست سران میثاق آینده نیز سخنرانی خواهد کرد

رییس جمهور نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سوالات آنان پاسخ خواهد داد.

تشریح برنامه‌های رییس جمهور و وزیر امورخارجه در نیویورک

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه نیز شب گذشته -30 شهریور- در راس هیاتی وارد نیویورک شد. او در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل در شرایط ملتهب منطقه غرب آسیا برگزار می‌شود، شرایطی که منطقه با افزایش هر روزه تنش و اقدامات تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری و لبنان مواجه است و این شرایط بسیار خطرناکی را در منطقه ایجاد کرده است و احتمال گسترش جنگ رژیم صهیونسیتی را به شدت دنبال می‌کند.

عراقچی همچنین درخصوص دیدارهای دوجانبه خودش و ریاست جمهور نیز توضیح داد: دیدارهای دوجانبه‌ای که هم بنده و هم رییس جمهور خواهند داشت، دیدارهای سطح بالا با کشورهای مختلف خواهند بود. این دیدارها، دیدارهای متوازنی است. هم دیدار با سران و وزرای خارجه منطقه، هم در حوزه اروپا، هم در حوزه شرق آسیا و هم حوزه آفریقا و هم جهان عرب که همگی متوازن تنظیم شده‌اند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: موضوعات متعددی علاوه بر روابط دوجانبه که همیشه موضوع گفت‌وگو است، بحث مسائل منطقه، بحران‌های بین‌الملل مانند بحران اوکراین و بحث مذاکرات هسته‌ای و مسائل دیگر نیز مطرح است.