به گزارش اکوایران، امروز یکشنبه -‌8 مهرماه- نگاهی انداختیم به مهم‌ترین رخدادهایی که در فضای سیاسی کشور رخ داده است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس ابقا شد

بابک نگاهداری، رئیس فعلی این مرکز، با رأی اعضای هیات امنا، به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

بابک نگاهداری، دانشیار و مدیر گروه بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه علامه طباطبایی و دارای دکترای تخصصی بیوتکنولوژی پزشکی و دکترای حرفه‌ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

انتصاب استانداران آذربایجان شرقی و همدان

پس از جلسه امروز هیات دولت، سخنگوی دولت بهرام سرمست را به‌عنوان استان‌ آذربایجان شرقی و حمید ملانوری را به‌عنوان استاندار همدان اعلام کرد.

بهرام سرمست متولد ۱۳۴۸ در بناب آذربایجان شرقی و دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی است. او سرپرست معاونت سیاسی و مدیرکل سیاسی وزارت کشور بود و سابقه مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران را در کارنامه دارد.

حمید مولانوری نیز در سوابق اجرایی‌اش مدیرکلی سیاسی حوزه وزارت کشور و استانداری خراسان جنوبی را دارد. او متولد 1351 در روستای حسین‌آباد بخش انار استان کرمان است.

عضویت در هسته گزینش استان کرمان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافت از سال 1376 تا 1378، بخشدار انار از تیر سال 1381 تا اردیبهشت سال 1385، مسئول روابط عمومی فرمانداری رفسنجان، شهردار بهرمان از سال 1386 تا سال 1393، معاون استاندار و فرماندار ویژه رفسنجان از سال 1393 تا مهر 96، مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری کرمان و معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان و معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در کارنامه وی دیده می‌شود.

انتصاب‌های دیگر امروز

عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصاد طی حکمی رضا مسرور را به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور منصوب و جایگزین حجت‌الله عبدالملکی کرد.

خبر مرتبط
دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد انتخاب شد: رضا مسرور به جای حجت‌الله عبدالملکی

اکوایران: وزیر اقتصاد دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور را منصوب کرد.

رییس جمهور در حکمی علی عبدالعلی‌زاده را به سمت نماینده رییس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور منصوب کرد. او در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم ریاست ستاد انتخاباتی پزشکیان را برعهده داشت. 

خبر مرتبط
انتصاب جدید دولت: رییس ستاد پزشکیان حکم گرفت

اکوایران: رییس جمهور در حکمی علی عبدالعلی‌زاده را به سمت نماینده رییس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور منصوب کرد.

نخست‌وزیر روسیه به ایران می‌آید

دولت روسیه اعلام کرد میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر این کشور قرار است فردا -9 مهر- برای گفت‌وگو با مقامات بلندپایه ایرانی درباره همکاری دوجانبه به ایران سفر کند.

دولت روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: میخائیل میشوستین، رئیس کابینه روسیه قرار است ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴  به ایران سفر و با مسعود پزشکیان و محمدرضا عارف معاون اول او گفت‌وگو کند.

قالیباف در گفت‌وگو با رییس مجلس لبنان: در کنار لبنان هستیم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی با نبیه‌بری، رئیس مجلس لبنان، شهادت سیدحسن نصرالله را خسارت بزرگ برای جهان اسلام خواند و گفت: مثل همیشه کنار لبنان هستیم و از ارائه هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

پیام سردار قاآنی در پی شهادت سید حسن نصرالله

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب در پیام خود ضمن تبریک و تسلیت شهادت سید بزرگ مقاومت اسلامی نوشت:

سید حسن نصرالله با معنویت و تدابیر خود، جنبش حزب الله را رهبری کرد و به اوج قله‌های عزت و قدرت بی پایان روحی و جهادی رسانید. این جانب با قلبی محزون، ولی امیدوار به فضل و عنایت الهی، شهاد سید بزرگ مقاومت اسلامی را به برداران مجاهدم در جنبش حزب الله و خانواده صبور آن شهید عزیز و همه بردارانم در جبهه مقاومت، صمیمانه تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و ان شاء الله در ادامه راه و مکتب او تا فتح فلسطین و آزادی قدس شریف، در کنار شما خواهیم ماند.

مهدی کروبی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

در پی شهادت سید حسن نصرالله مهدی کروبی پیام تسلیتی صادر کرد. او در پیام خود عنوان کرد:

حزب‌الله و رهبر فقید آن بر أساس آموزه‌های قرآنی به حمایت از ملت مظلوم فلسطین برخاستند و در این مسیر آماده پرداخت هر هزینه‌ای بودند. شهادت در راه خدا بالاترین درجه از ایثار و جان‌فشانی‌ست و برای مبارزی همچون سیدحسن شهادت آرزویی دیرینه در جهت وصال به ساحت نورانی معبود است.

مقاومت واکنشی‌ست در قبال اشغال، ظلم، جنایت و بی‌عدالتی و صدالبته در هرکجای این کره خاکی ظلم و جنایت و بی‌عدالتی صورت گیرد، مقاومت و ایستادگی هم شکل خواهد گرفت. ارزش‌های اخلاقی، انسانی و دینی‌ به ما می‌آموزد که همواره در مقابل ظلم و ظالم و یاور مظلوم باشیم.

مهلت ۳ ماهه رییس جمهور برای بازنگری در همه سهمیه‌های کنکور

مسعود پزشکیان، رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه این شورا در خصوص مهلت ۳ ماهه برای بازنگری در سهمیه‌های پذیرش دانشجو را به وزارت خانه‌های علوم و بهداشت، سازمان ملی سنجش، دانشگاه آزاد، کمیسیون آموزش مجلس و ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد.

ماده واحده «الزام بازنگری و اصلح سهمیه‌های سنجش و پذیرش دانشجو به تفکیک استانی» در جلسه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و در ۳ مهر ماه امسال به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

171420484

تاکید رییس دستگاه قضا بر حل معضل ناترازی انرژی با همکاری سه قوه

حجت‌الاسلام  محسنی اژه‌ای در سلسله جلسات و نشست‌‎های هم‌اندیشی خود با اعضای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی با اعضای کمیسیون انرژی با اشاره به موضوع ناترازی انرژی در کشور گفت: هر سه قوه باید با تعامل و همفکری، در قبال معضل ناترازی انرژی در کشور یک اقدام عاجل انجام دهیم. اگر تدبیری نیندیشیم، مشکلات ما در این حوزه در آینده، مضاعف می‌شود. در این راستا نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی است.

او در ادامه اظهار کرد: حد و حدود برخی موقوفات ۳۰۰ سال پیش تنظیم شده است، هنوز سند رسمی ندارند و حدنگاری نشده‌‌اند. براساس آیین دادرسی موجود اگر بخواهیم به پرونده‌هایی از این دست رسیدگی کنیم رسیدگی به آن‌ها سال‌ها طول می‌کشد در این زمینه درصدد هستیم با کمک همه مسئولین کشور به نتیجه و راه حل مشخصی برسیم. حکومت باید برای حل و فصل مشکلات مردم در زمینه وقف اقدام کند.

اسلامی اعلام کرد: تسریع در پیشرفت همه سرفصل‌های فناوری هسته‌ای

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان انرژی اتمی ایران با «محمد اسلامی» و جمعی از مدیران صنعت هسته‌ای کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این جلسه که درباره آخرین مسایل و موضوعات هسته‌ای کشور از جمله تولید انرژی، وضعیت صنایع و معادن، کشاورزی هسته‌ای، محیط زیست دیگر موضوعات مرتبط با فناوری‌های نوین بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

اسلامی با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰، ماموریت ما این بود که سازمان انرژی اتمی از یک مجموعه تحقیقاتی به سمت صنعتی شدن حرکت کند، گفت: در این زمینه مهم‌ترین نیاز، تعریف صنعت هسته‌ای و موقعیت آن نسبت به حال و آینده بود تا نقطه‌ای مناسب برای حرکت در این مسیر ایجاد شود.

او در ادامه تاکید کرد: این برای ما مهم بود تا با این تعریف بتوانیم ضمن از بین بردن هیاهوهای هسته‌ای در مورد کشورمان، پیشرفت این صنعت را در همه سرفصل‌ها تسریع کنیم تا آثار آن در زندگی مردم و اقتدار ملی منتشر و معرفی شود.

فرزین عازم استانبول شد

رئیس‌کل بانک مرکزی به منظور شرکت در ششمین اجلاس بین‌المللی بانک‌های مرکزی سازمان همکاری‌های اسلامی در ترکیه و همچنین توسعه مناسبات و همکاری‌های پولی و بانکی با کشورهای عضو، در صدر هیاتی تخصصی تهران را به مقصد استانبول ترک کرد.