به گزارش اکوایران، اینکه آمریکایی‌های نسل زد دیدگاه‌های سیاست خارجی منحصربه‌فردی دارند، خبر جدیدی نیست، اما اعتراض‌های اخیر دانشجویان به جنگ اسرائیل و حماس، تفاوت‌های نسلی در این کشور را برجسته کرده است و ممکن است پیام‌آور فاصله‌گیری سیاسی آینده آمریکا از مشتری دیرینه خود در تل آویو باشد.

برخی از شاخص‌ها ممکن است نگران کننده باشند. گذشته از حمایت بیشتر آن‌ها از آتش‌بس نسبت به گروه‌های جمعیتی مسن‌تر، اکثریت جوانان 18 تا 24 ساله در نظرسنجی دسامبر هاروارد گفتند که معتقدند یهودیان «به عنوان یک طبقه»، سرکوبگر هستند (67 درصد) و حمله 7 اکتبر به دلیل رنج فلسطینیان موجه بوده است (60 درصد). اما سپس، این نظرسنجی همچنین نشان داد که 78 درصد از آمریکایی‌های 18 تا 34 ساله معتقدند اسرائیل حق موجودیت دارد. اکثریت این گروه همچنین آنچه حماس در 7 اکتبر انجام داد را تروریسم خواند.

در همین حال، نظرسنجی آوریل پولیتیکو نشان داد که تنها 15 درصد از نسل زدی‌ها نسبت به اسرائیلی‌ها احساس همدردی بیشتری دارند، در مقایسه با 40 درصد نسل قبلی خود. و 24 درصد از نسل زدی‌ها گفتند که فلسطین یک مسئله اساسی است که روی رای آن‌ها تاثیر می‌گذارد، در مقابل 11 درصد رای دهندگان بالای 65 سال که به این موضوع اهمیت می‌دهند. حدود 20 درصد از نسل زدی‌های آمریکا از ارائه سلاح به فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند، در مقابل 2 درصد از رای دهندگان بالای 65 سال.

در ماه نوامبر، موسسه بروکینگز گزارش داد: «حتی قبل از حمله حماس، تفاوت‌های نسلی مشخصی در نگرش آمریکایی‌ها نسبت به اسرائیل وجود داشت. تنها 41 درصد از افراد 18 تا 29 ساله دیدگاه مثبتی نسبت به اسرائیل داشتند، در مقایسه با 69 نفر. درصد از افراد 65 ساله یا بالاتر.»

-1x-1 (7)

اسرائیل دیگر جریان اطلاعات را کنترل نمی‌کند

اینکه بگوییم این نسل برای یک تغییر آماده شده است، کوچک‌شماری این تحول است. رسانه‌های جدید از این صداهای جوان و عادات مصرفی آن ها سودجویی می‌کنند، اما در عین حال صدای آن‌ها را تقویت کرده‌اند. اسرائیل دیگر نمی‌تواند جریان اطلاعات و روایت‌ها را کنترل کند. به گفته جان راب در سیتی ژورنال، قبیله‌گرایی شبکه‌ای، رسانه‌های سنتی را دور می‌زند و «اطلاعات و چارچوب‌های اخلاقی را مستقیماً به افرادی می‌رساند که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.»

 در تیک‌تاک، هشتگ فلسطین را آزاد کنید 31 میلیارد پست دارد، در مقایسه با 590 میلیون پست برای هشتگ کنار اسرائیل می‌ایستیم، که باعث شد العربی‌الجدید بگوید: «همبستگی با فلسطینی‌ها در اینترنت پیروز شد».

ایالات متحده بیشترین کاربران تیک‌تاک را دارد - 116.5 میلیون- و حدود یک سوم جوانان آمریکایی اخبار خود را از تیک‌تاک دریافت می‌کنند.

اخیراً، سناتور جمهوری‌خواه، میت رامنی و وزیر امور خارجه، آنتونی بلینکن از «تأثیر منفی رسانه‌های اجتماعی بر پایداری روایت حامی اسرائیل» ابراز تأسف کردند. رامنی گفت که رای کنگره به ممنوعیت تیک‌تاک به همین دلیل بوده است.

آنها دوست ندارند که 50 درصد از جوانان آمریکایی به اخبار رسانه‌های اجتماعی بیشتر از رسانه‌های سنتی اعتماد داشته باشند، و اینکه تعداد بیشتری از معترضان دانشجو به رسانه‌های خارجی مانند الجزیره متکی هستند که وضعیت میدان را به صورت گرافیکی پوشش می‌دهد، تا جایی که اسرائیل فعالیت این شبکه را در آنجا ممنوع کرد.

سوالات نسل زدی‌ها

نظرات نسل زدی‌ها را نمی توان یکسان دانست، اما اگر نظرسنجی‌ها را کنار هم بگذاریم، به نظر می‌رسد که آمریکایی‌های جوان بیشتری این سوال را دارند که چرا کشورشان یک رابطه بی قید و شرط با اسرائیل دارد. آن‌ها که در سایه جنگ‌های عراق و افغانستان بزرگ شده‌اند، ممکن است نسبت به چشم‌انداز یک جنگ دیگر در خاورمیانه بدبین‌تر باشند.

جوانان آمریکایی به درستی مشکوک هستند، زمانی که می‌بینند افسران نظامی بازنشسته - همان افرادی که شکست‌های عراق و افغانستان را رهبری کرند- در تلویزیون 175 میلیارد دلار کمک به اوکراین، برای نقشش به عنوان نماینده آمریکا در جنگ ناتو و روسیه، و بیش از 300 میلیارد دلار کمک برای اسرائیل را اعلام می‌کنند- پولی که جوانان آمریکایی ممکن است فکر کنند باید برای «ملت سازی در خانه» خرج شود.

و با توجه به در دسترس بودن اطلاعات، جوانان آمریکایی نمی‌توانند از این واقعیت غافل باشند که اسرائیل در منطقه یک بازیگر ضعیف با آسیب پذیری‌های دائمی (و مهمتر از همه مظلوم) نیست، سلاح هسته‌ای دارد، مدرن‌ترین ارتش در منطقه است و هر سال از واشنگتن نزدیک به 4 میلیارد دلار کمک نظامی دریافت می‌کند.

غزه خان یونس

مشکلات در خانه

این را به چالش‌های اجتماعی و اقتصادی آن‌ها در خانه اضافه کنید: نسل زد از سطوح بالای افسردگی و اضطراب رنج می‌برد. آن‌ها احساس می‌کنند که دورنمای شغلی آن‌ها محدود است و رویای آمریکایی دور از دسترس است.

اما اخبار تلخ دیگری نیز وجود دارد: آمریکا تقریباً 35 تریلیون دلار بدهی دارد، بیش از 100،000 دلار برای هر شهروند. رتبه اوراق قرضه آن اخیرا کاهش یافته است. هزینه‌های وام‌گیری در حال افزایش است و هزینه‌های بهره بدهی‌ها در طول دو سال تقریباً دو برابر شده و به 659 میلیارد دلار رسیده است. علاوه بر این، نظام تامین اجتماعی تقریباً 66 تریلیون دلار بدهی بدون بودجه دارد و در حال نزدیک شدن به ورشکستگی است و احتمالاً تا سال 2033 ذخایر خود را تخلیه می‌کند.

پس از آن بدهی وام دانشجویی 1.75 تریلیون دلاری (شامل وام های فدرال و خصوصی) وجود دارد و هر وام گیرنده به طور متوسط ​​28،950 دلار بدهکار است.

هم برای جمهوری‌خواهان و هم برای دموکرات‌ها عاقلانه است که در حمایت بی‌قید و شرط خود از اسرائیل تجدید نظر کنند، زیرا حمایت مردم آمریکا از اسرائیل دیگر امری مسلم نیست. بخش اعظم آن نیز نتیجه شکاف آشکار بین آرمان‌های ادعایی اسرائیل و «واقعیت‌های روی زمین» است. به گفته رشید خالدی از دانشگاه کلمبیا، بسیاری از دانشجویان برای حمایت از فلسطینی‌ها احساس «ضرورت اخلاقی» می‌کنند و ممکن است به راحتی نشود جلوی آن‌ها را گرفت. و همزمان که یهودیان آمریکایی بیشتری لب به اعتراض می‌گشایند و خواهان آتش بس در غزه می‌شودند، موضع نسل جوان قوی‌تر می‌شود.

هنگامی که نسل زدی‌ها شروع به نامزدی برای مناصب سیاسی و رای دادن با قدرت بیشتر می‌کنند، ممکن است ماموریت احیای امریکا را با توجه به هشدار جورج واشنگتن آغاز کنند؛ با از بین بردن «وابستگی پرشور» به کشور دیگری که «انواع شرارت‌ها را انجام می‌دهد» و می‌تواند با ایجاد «توهم منافع مشترک ... در جایی که هیچ منافع مشترکی وجود ندارد»، آمریکا را به خطر بیندازد.