به گزارش اکوایران، وزیر دفاع ایالات متحده در دیدار با همتای اسرائیلی خود در واشنگن تصریح کرد که وقوع جنگ دیگری بین اسرائیل و حزب الله لبنان به راحتی می تواند به یک جنگ منطقه ای تبدیل شود.

به نوشته الجزیره، لوید آستین در دیدار با یوآو گالانت گفت: ما به راه حل دیپلماتیک برای متوقف شدن تشدید تنش ها در مرزهای لبنان اهمیت می دهیم و معتقدیم دیپلماسی بهترین گزینه برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها است.

لوید آستین با اشاره به اینکه وقوع یک جنگ دیگر بین «اسرائیل» و حزب‌الله به راحتی می‌تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود، افزود: موضع حماس در مورد پیشنهاد آتش بس رنج ها و مشکلات را طولانی می کند ضمن آنکه ما نگران اقدامات افراط گرایان اسرائیلی در کرانه باختری هستیم.

وزیر دفاع اسرائیل نیز در این دیدار تصریح کرد، ما حمایت های واشنگتن از تل آویو را از همان روز نخست حمله در 7 اکتبر فراموش نخواهیم کرد. او با اشاره به اینکه ما بر سر دو راهی قرار گرفته‌ایم، افزود: من اینجا در واشنگتن هستم تا در مورد اهداف مشترک خود با امریکا گفت‌وگو کنیم. ما مصمم به برقراری امنیت و تغییر واقعیت در میدان هستیم.

 گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که واشنگتن به تعهدات خود در دادن تسلیحات مورد نیاز برای مقابله با تهدیدات به ماعمل کند.